Στην Ελλάδα του 2014 η
Πολιτεία θα έπρεπε να ανταποκρίνεται, με βάση το Σύνταγμα, στο αξίωμα των ίσων
ευκαιριών εκπαίδευσης για όλα τα παιδιά με την έμπρακτη και ουσιαστική στήριξή
τους. Ιδιαίτερα όταν πρόκειται για παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Δυστυχώς, η Ειδική Αγωγή αντιμετωπίζεται ως ο φτωχός
συγγενής της εκπαίδευσης με αποτέλεσμα τα
σχολεία να υπολειτουργούν και η παράλληλη στήριξη να μην έχει ακόμα στελεχωθεί.
Με βάση τη λογική, σήμερα 13-10-2014, θα έπρεπε όλα τα
σχολεία Γενικής και Ειδικής Εκπαίδευσης και όλες οι υπόλοιπες δομές να έχουν το....
απαραίτητο εκπαιδευτικό προσωπικό.
Εκτός κι αν κάποιοι
πιστεύουν πως σχολεία και θεσμοί μπορούν να λειτουργούν χωρίς εκπαιδευτικούς.
Είναι να απορεί κανείς πως είναι δυνατόν να μεταθέτουν την πρόσληψη εκπαιδευτικών για
την Παράλληλη Στήριξη για μετά τις 24/10. Μπορεί βεβαίως να εξοικονομήσουν
κάποιες επιπλέον προσλήψεις, αλλά είναι δυνατό να θυσιάζονται τα πάντα στο βωμό
σκοπιμοτήτων και να πραγματοποιούνται οι προσλήψεις δύο μήνες μετά την έναρξη
του σχολικού έτους;
Τα προβλήματα δεν
επιλύονται με υπουργικά λόγια κι ευχολόγια. Χρειάζονται πιστώσεις για προσλήψεις και, δυστυχώς,
είναι περιορισμένες. Γι’ αυτό και με βάση πληροφορίες μου, οι προσλήψεις στην παράλληλη στήριξη δεν θα ξεπεράσουν τις 1.200, οι
μισές από πέρυσι, ενώ οι ανάγκες είναι τριπλάσιες.
Πιστεύω πως άμεσα, έπρεπε χθες, να γίνουν οι απαραίτητες
προσλήψεις για την κάλυψη όλων των αναγκών της εκπαίδευσης.
Η Ειδική Αγωγή είναι το πιο ευαίσθητο τμήμα της εκπαίδευσης
και θα έπρεπε να διαθέτει την κατάλληλη υποδομή, σύγχρονο εποπτικό και
παιδαγωγικό υλικό, κατάλληλα βιβλία και το απαραίτητο εκπαιδευτικό,
επιστημονικό και βοηθητικό προσωπικό.
Είναι ευκαιρία, αν
τελικά πραγματοποιηθεί ο εξαγγελθείς διάλογος για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση,
να δοθεί προτεραιότητα στην αναβάθμιση της Ειδικής Αγωγής. Εξυπακούεται πως αυτή πρέπει να
συνδυαστεί με μόνιμους διορισμούς για να λήξει και η ομηρία χιλιάδων
εκπαιδευτικών.
Πάντα στη διάθεσή σας
Παληγιάννης Βασίλειος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου