Κυριότερες Ειδήσεις

Δευτέρα, 22 Οκτωβρίου 2012

Νέο τοπίο στις μεταθέσεις δασκάλων και καθηγητών.

Στόχος να λυθούν τα προβλήματα μοριοδότησης που προέκυψαν από τον «Καλλικράτη»
Τον επανακαθορισμό των περιοχών μετάθεσης για τους εκπαιδευτικούς σχεδιάζει το υπουργείο Παιδείας, προκειμένου να λυθούν τα προβλήματα με τη μοριοδότησή τους, τα οποία προκλήθηκαν από την εφαρμογή του σχεδίου Καλλικράτης και τη σύσταση νέων δήμων. Επίσης, μετά τον προσδιορισμό των περιοχών μετάθεσης, θα χρειαστεί επανακαθορισμός και των ομάδων σχολείων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
 
Πάντως εν όψει των μεταθέσεων του έτους 2012-13, δασκάλων και καθηγητών, ο υφυπουργός Παιδείας Θ. Παπαθεοδώρου με εγκύκλιο προς τους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης θέτει υπόψη τα εξής:
1 Ο καθορισμός των υφιστάμενων περιοχών μετάθεσης βασίστηκε στην αυτοτελή υπαγωγή των πρώην καποδιστριακών δήμων σε μία περιοχή μετάθεσης. Μετά τις αλλαγές που σημειώθηκαν στη δομή των Δήμων και Κοινοτήτων της χώρας με την εφαρμογή του προγράμματος Καλλικράτης, σε ορισμένες περιοχές μετάθεσης που δεν ταυτίζονταν με τη....
διοικητική διαίρεση του νομού έχει προκύψει πρόβλημα «επικάλυψής» τους από τους νεοσύστατους δήμους, με συνακόλουθο πρόβλημα στη μοριοδότηση της συνυπηρέτησης και εντοπιότητας των εκπαιδευτικών στις μεταθέσεις.
2 Έτσι, ενώ πριν κάθε δήμος ανήκε σε μια περιοχή μετάθεσης, μετά τον Καλλικράτη, πολλοί από τους νεοσύστατους δήμους περιλαμβάνονται πλέον σε 2 ή 3 περιοχές μετάθεσης (δηλαδή, κάποιες δημοτικές ενότητες ανήκουν σε μία περιοχή και άλλες σε άλλη περιοχή μετάθεσης) κι έτσι δημιουργείται πρόβλημα στη μοριοδότηση των εκπαιδευτικών των προαναφερόμενων περιπτώσεων. Καθίσταται επομένως αναγκαίος ο επανακαθορισμός των περιοχών μετάθεσης προκειμένου να επιλυθεί το πρόβλημα αυτό.
Προτάσεις
Έπειτα από τα παραπάνω, ο υφυπουργός Παιδείας με την ίδια εγκύκλιο καλεί τους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης να καταθέσουν τις προτάσεις τους ύστερα από συνεργασία με τους Διευθυντές Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης για την ανασυγκρότηση/επανακαθορισμό των περιοχών μετάθεσης.
Ειδικότερα ανά βαθμίδα εκπαίδευσης να ληφθούν υπόψη:
  • Α/θμια εκπαίδευση:
Στην περίπτωση που η περιοχή μετάθεσης ταυτίζεται με τον νομό δεν υπάρχει αναγκαιότητα αλλαγής της περιοχής η οποία και θα περιλαμβάνει όλους τους δήμους του νομού. Για τις περιοχές αυτές να μας αναφέρεται ότι παραμένουν ως έχουν.
Στην περίπτωση που σε έναν νομό ή σε μία Δ/νση Α/θμιας Εκπαίδευσης υπάρχουν περισσότερες της μίας περιοχές μετάθεσης, είναι δυνατόν στις προτάσεις σας:
Να περιοριστείτε μόνο στην επίλυση του προβλήματος που δημιούργησαν οι καλλικρατικοί δήμοι, εντάσσοντας τους δήμους στους οποίους υπάρχει το πρόβλημα σε μία συγκεκριμένη περιοχή μετάθεσης.
Είτε εάν κριθεί ότι πρέπει να αλλάξει η δομή των περιοχών μετάθεσης (π.χ. με ενοποίηση ή επανακαθορισμό), παρακαλούμε να μας στείλετε τεκμηριωμένες τις απόψεις σας για την αναγκαιότητα των όποιων αλλαγών, έχοντας γνώση των προβλημάτων που αυτές μπορεί να δημιουργήσουν στη λειτουργική κινητικότητα των εκπαιδευτικών, σε θέματα υπηρεσιακών μεταβολών, υπεραριθμιών και τοποθετήσεων.
  • Β/θμια εκπαίδευση:
Στις προτάσεις σας σε περίπτωση που δεν υπάρχει αναγκαιότητα αλλαγής των περιοχών μετάθεσης, να αναφερθούν ότι οι περιοχές παραμένουν ως έχουν. Σύμφωνα με την εγκύκλιο του κ. Παπαθεοδώρου:
Στην περίπτωση που σε έναν νομό ή σε μία Δ/νση Β/θμιας Εκπαίδευσης υπάρχουν περισσότερες της μίας περιοχές μετάθεσης είναι δυνατόν:
Είτε να περιοριστείτε μόνο στην επίλυση του προβλήματος που δημιούργησαν οι καλλικρατικοί δήμοι, εντάσσοντας τους δήμους στους οποίους υπάρχει το πρόβλημα σε μία συγκεκριμένη περιοχή μετάθεσης.
Είτε, εάν κριθεί ότι πρέπει να αλλάξει η δομή των περιοχών μετάθεσης (π.χ. με ενοποίηση ή επανακαθορισμό), θέλουμε τεκμηριωμένες τις απόψεις σας για την αναγκαιότητα των όποιων αλλαγών, έχοντας γνώση των προβλημάτων που αυτές μπορεί να δημιουργήσουν στη λειτουργική κινητικότητα των εκπαιδευτικών, σε θέματα υπηρεσιακών μεταβολών, υπεραριθμιών και τοποθετήσεων.
ΝΙΚΟΛΙΤΣΑ ΤΡΙΓΚΑ
ΕΘΝΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου