Δευτέρα 4 Νοεμβρίου 2013

ΧΩΡΙΣ ΔΑΣΚΑΛΟΥΣ ΤΑ ΕΙΔΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ.

Σε απόγνωση οι γονείς Της ΛΑΜΠΡΙΝΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ
Μάταια περιμένουν περίπου 36.000 μαθητές με ειδικές ανόγκες να ηχήσει και γι' αυτούς το πρώτο κουδούνι της νέας σχολικής χρονιάς. Σχεδόν ενάμιση μήνα μετά την έναρξη του σχολικού έτους η πολιτεία τούς έχει πετάξει στον εκπαιδευτικό...
Καιάδα, καθώς εξακολουθούν να υπάρχουν χιλιάδες ελλείψεις ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού, με αποτέλεσμα οι μαθητές να παραμένουν εγκλωβισμένοι στα σπίτια τους αποκομμένοι από την εκπαιδευτική διαδικασία και την πολύτιμη γι' αυτούς κοινωνικοποίηση. Μπαμπά, εγώ γιατί δεν πάω σχολείο , είναι το ερώτημα που στοιχειώνει από τις αρχές Σεπτεμβρίου τον Γιάννη Λυμβαίο, πρόεδρο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σωματείων Γονέων και Κηδεμόνων Ατόμων με Αναπηρία και πατέρα ενός 12χρονου παιδιού με εγκεφαλική παράλυση και σπαστική τετραπληγία. Αυτή η κατάσταση είναι τραγική για τους γονείς και ολέθρια για τα παιδιά. Στο σχολείο του γιου μου δεν έχουν διοριστεί ακόμη συνοδοί φροντιστές για τους μαθητές με κινητικές αναπηρίες με αποτέλεσμα να μένει αναγκαστικά στο σπίτι. Πριν από λίγες ημέρες άρχισε να εμφανίζει σημάδια κατάθλιψης. Εδώ και μία εβδομάδα τον συνοδεύουν οι γονείς μου όποτε μπορούν στο σχολείο και κάπως έχει βελτιωθεί η κατάσταση, αλλά προφανώς δεν είναι αυτή η λύση , εξηγεί. Ο αποκλεισμός των μαθητών από την εκπαιδευτική διαδικασία έχει πλήθος συνεπειών στην ψυχική και τη σωματική υγεία των παιδιών.
Αναστάτωση
 Ο γιος μου έχει αυτισμό και η καθημερινή ρουτίνα είναι κάτι που τον βοηθά να βρίσκεται σε μια σταθερή κατάσταση. Φαντάζεστε την αναστάτωση που βιώνουμε όλο αυτό το διάστημα που έχει τιναχτεί στον αέρα το πρόγραμμά του.
Χωρίς δασκάλους τα ειδικά σχολεία
Πάνω από 36.000 παιδιά με ειδικές ανάγκες δεν παρακολουθούν μαθήματα, εξαιτίας των τραγικών ελλείψεων στο εκπαιδευτικό προσωπικό. Όση πρόοδο είχαμε σημειώσει έχει εξαφανιστεί τώρα και γυρίσαμε στο μηδέν , περιγράφει με απόγνωση η Νεκταρία Κουρουπή, μητέρα μαθητή με αυτισμό από τη Θεσσαλονίκη. Όπως εξηγεί, το σπίτι της απέχει περίπου 30 χλμ. από το ειδικό σχολείο και λόγω των προβλημάτων με τα μαθηματικά δρομολόγια ο γιος της πήγε πρώτη ημέρα στο μάθημα μόλις την προηγούμενη εβδομάδα. Η χαρά μας γι' αυτή την πρώτη έστω κι αργοπορημένη ημέρα κόπηκε απότομα, καθώς διαπιστώσαμε πως λείπει το μισό
εκπαιδευτικό προσωπικό και από 23 άτομα που είχε πέρυσι το σχολείο φέτος έχουν μείνει μόνο 14. Έτσι, μετατρέπουν τα ειδικά σχολεία σε πάρκινγκ μαθητών , λέει με παράπονο. Δύο ημέρες την εβδομάδα Στα σχολεία του ακριτικού Έβρου μπορεί να έφτασαν οι εκπαιδευτικοί με καθυστέρηση, ωστόσο το μάθημα για τα παιδιά με ειδικές ανάγκες γίνεται μόνο ορισμένες ημέρες της εβδομάδας. Μόνο Πέμπτη και Παρασκευή πηγαίνουν στο σχολείο τα παιδιά από το Τυχερό Έβρου, καθώς το υπουργείο έχει στείλει εκπαιδευτικό προσωπικό παράλληλης στήριξης μόνο γι' αυτές τις ημέρες.
Στο σχολείο των Λαβάρων είναι λίγο καλύτερα τα πράγματα, αφού έχουν εκπαιδευτικό τρεις ημέρες την εβδομάδα , περιγράφει ο Γρηγόρης Παπαδόπουλος, πατέρας μαθητή με ειδικές ανάγκες από το Σουφλί. Πριν από λίγο καιρό ίδρυσε τον Σύλλογο Γονέων ΑμΕΑ Σουφλίου, ώστε να οργανωθούν και να διεκδικήσουν συλλογικά τα δικαιώματα που στερεί τόσο άδικα η πολιτεία από τα παιδιά τους. Στις κλειστές κοινωνίες το στίγμα ενός παιδιού με ειδικές ανάγκες μπορεί να προκαλέσει πολύ δυσάρεστες καταστάσεις καταδικάζοντας πολλά παιδιά μέσα στα σπίτια τους με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη σωματική και την ψυχική υγεία τους , σημειώνει. Παρόμοια είναι η κατάσταση και στη Λάρισα, όπου η παράλληλη στήριξη λειτουργεί μόλις δύο ημέρες. Τι γίνεται τις υπόλοιπες Τα παιδιά μένουν αναγκαστικά σπίτια τους και στερούνται του νόμιμου δικαιώματός τους οτην εκπαίδευση, κάτι που είναι επιβαρυντικό και για την ψυχική υγεία τους και για την πρόοδο τους , λέει η Ερασμία Μαρκοπούλου, μέλος του Συλλόγου Γονέων, Κηδεμόνων και Φίλων Ατόμων με Αυτισμό του νομού Λάρισας. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σωματείων Γονέων και Κηδεμόνων Ατόμων με Αναπηρία, σήμερα περίπου το 80% των 36.000 μαθητών με ειδικές ανάγκες είναι αποκομμένο από την εκπαιδευτική διαδικασία. Όπως λένε οι γονείς, χωρίς φυσικοθεραπευτές λογοθεραπευτές σχολικούς νοσοκόμους και συνοδούς μαθητών είναι δώρον άδωρο η έναρξη της σχολικής χρονιάς και ήδη τα κενά του ειδικού εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού υπολογίζονται στα 2.800. Τελικά, όπως καταγγέλλουν με πίκρα οι γονείς η διάρκεια του σχολικού έτους συρρικνώνεται σε μόλις πέντε μήνες για τους τυχερούς μαθητές ενώ για κάποιους άλλους, που εξακολουθούν να βρίσκονται πίοω από τις κλειστές πόρτες το σχολικό κουδούνι δεν ηχεί ποτέ.
Μαύρη τρύπα
g.houctalakls" realnews.gr
η άποψη του ΓΙΩΡΓΟΥ ΧΟΥΔΑΛΑΚΗ
 Ο ΣΤΙΒΕΝ ΧΟΚΙΝΓΚ είναι ο διασημότερος επιστήμονας την εποχής μας. Καθηλωμένος σε αναπηρικό καροτσάκι, υπερνικά με το μυαλό τις σωματικές αδυναμίες και ταξιδεύει νοερά στο Σύμπαν. Πιθανώς, ο σύγχρονος Αϊνστάιν να βοηθούσε τους 36.000 μαθητές με ειδικές ανάγκες να κατανοήσουν γιατί δεν πάνε σχολείο. Ο Χόκινγκ, αν και είναι φυσικός και κοσμολόγος , σίγουρα έχει μελετήσει τον πατέρα της λογικής, τον Αριστοτέλη, που όρισε ως ό,τι πιο άνισο την ίση μεταχείριση των άνισων . Ένα τόσο λαμπρό μυαλό δεν θα αποδεχόταν μνημονιακές δικαιολογίες για οικονομική αδυναμία. Ακόμα και ένας μη φωτισμένος άνθρωπος ιεραρχεί τις ανάγκες, καλύπτοντας πρώτα αυτές των πιο αδύναμων. Η έλλειψη των 2.800 εκπαιδευτικών από τα ειδικά σχολεία δεν θεραπεύει τα οικονομικά προβλήματα της Ελλάδας. Αντίθετα, προκαλεί αθεράπευτα προβλήματα στα παιδιά με ειδικές ανάγκες και σης οικογένειές τους. Η πιο γνωστή από τις έρευνες του Χόκινγκ αφορά τις μαύρες τρύπες του διαστήματος. Αν ερευνούσε στην Ελλάδα, θα ανακάλυπτε τη μαύρη τρύπα στην ανθρωπιά. ΥΓ.: Στον δέκατο ένατο αιώνα το πρόβλημα ήταν ότι πέθανε ο θεός. Στον εικοστό αιώνα το πρόβλημα είναι ότι πέθανε ο άνθρωπος . Εριχ Φρομ
 www.real.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου