Στην τελική ευθεία βρίσκεται το νέο
σύστημα της αξιολόγησης των σχολείων που θα τεθεί κανονικά σε εφαρμογή
από την επόμενη χρονιά. Το ίδιο διάστημα θα επεκταθεί σε όλες τις
σχολικές μονάδες και το πρώτο στάδιο στην εφαρμογή του νέου θεσμού, η
αυτοαξιολόγηση των εκπαιδευτικών.
Όπως αναφέρεται σε εγκύκλιο που έστειλε στα σχολεία ο υφυπουργός Παιδείας Συμεών Κεδίκογλου, η ετήσια έκθεση της αυτοαξιολόγησης που θα περιέχει στοιχεία της εκτίμησης της γενικής εικόνας του σχολείου θα υποβληθεί ηλεκτρονικά εφέτος, στο τέλος του σχολικού έτους.
Σχετικές οδηγίες μάλιστα για τη......
συμπλήρωση των εκθέσεων αυτών συντάσσονται αυτή τη στιγμή στο υπουργείο Παιδείας και θα σταλούν στα σχολεία τις επόμενες ημέρες.
Όπως αναφέρεται στην εγκύκλιο αυτή, η αυτοαξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου κάθε σχολικής μονάδας είναι υποχρεωτική και θα γίνει με την ευθύνη των διευθυντών της και με τη βοήθεια των οικείων σχολικών συμβούλων.
Ο θεσμός της αυτοαξιολόγησης άλλωστε εφαρμόζεται ήδη σε 500 σχολεία σε όλη τη χώρας και γίνεται εκτός διδακτικού ωραρίου, αλλά εντός εργασιακού ωραρίου.
Πάντως, όπως έχει δηλώσει ο κ. Κεδίκογλου στις 15 και 16 Μαρτίου θα κληθούν όλα τα στελέχη εκπαίδευσης να επιμορφωθούν από τους επιστημονικούς υπευθύνους του έργου. Για τον λόγο αυτόν ως τις 11 Απριλίου θα έχουν επιμορφωθεί 1.000 στελέχη, τα οποία μετά θα επιμορφώσουν εν συνεχεία τους διευθυντές σχολείων.
Η προσωπική αξιολόγηση εκπαιδευτικών ξεκινά τον Μάιο, με προτεραιότητα στους εκπαιδευτικούς που ως την 31η Μαΐου 2014 συμπληρώνουν τον ελάχιστο χρόνο που απαιτείται για προαγωγή. Στη διαδικασία αυτή ο ιεραρχικά ανώτερος θα αξιολογεί, ενώ αν κάποιος υστερεί, ο επιμορφωτής θα δημιουργεί ένα επιμορφωτικό πρόγραμμα και θα επαναξιολογείται ύστερα από έναν χρόνο.
Αντιδράσεις από την ΟΛΜΕ
Αντιδρώντας στην διαδικασία της αξιολόγησης, η ΟΛΜΕ (Ομοσπονδία των καθηγητών της Μέσης εκπαίδευσης) και η ΔΟΕ (Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος) διοργανώνουν το Σάββατο 15 Μαρτίου, στις 2 το μεσημέρι, κινητοποίηση έξω από το υπουργείο Παιδείας στο Μαρούσι για να «μπλοκάρουν» τα προγραμματισμένα υποχρεωτικά σεμινάρια των στελεχών εκπαίδευσης.
Οι εκπρόσωποι των δύο εκπαιδευτικών ομοσπονδιών της χώρας ζητούν ακύρωση των σχετικών νόμων και δηλώνουν αποφασισμένοι να τους σταματήσουν.
Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της ΟΛΜΕ, «η αποκαλούμενη αυτοαξιολόγηση έχει ναυαγήσει και οι εκπαιδευτικοί δεν υποκύπτουν σε πιέσεις ώστε να συγκροτήσουν ομάδες εργασίας». Οι κινητοποιήσεις αυτές θα συνεχισθούν και την Κυριακή 16 Μαρτίου (από 9.30 ως 15.00) στο υπουργείο Παιδείας.
Παράλληλα η ΟΛΜΕ εκφράζει αντιρρήσεις και στην προσπάθεια του υπουργείου Παιδείας να καταγράψει για πρώτη φορά τους «αριθμούς» στον χώρο της εκπαίδευσης και να σταματήσει τις γραφειοκρατικές καθυστερήσεις μέσω της νέας ηλεκτρονικής πύλης της «My School». Στόχος της πλατφόρμας αυτής είναι η λειτουργική ενοποίηση των υφιστάμενων πληροφοριακών συστημάτων υποστήριξης της καθημερινής λειτουργίας των σχολικών μονάδων.
Ο εκπρόσωποι της ΟΛΜΕ ωστόσο προσφεύγουν στα δικαστήρια για το θέμα, υποστηρίζοντας ότι παραβιάζει τα προσωπικά δεδομένα των εργαζόμενων στην εκπαιδευτική κοινότητα.
Όπως αναφέρεται σε εγκύκλιο που έστειλε στα σχολεία ο υφυπουργός Παιδείας Συμεών Κεδίκογλου, η ετήσια έκθεση της αυτοαξιολόγησης που θα περιέχει στοιχεία της εκτίμησης της γενικής εικόνας του σχολείου θα υποβληθεί ηλεκτρονικά εφέτος, στο τέλος του σχολικού έτους.
Σχετικές οδηγίες μάλιστα για τη......
συμπλήρωση των εκθέσεων αυτών συντάσσονται αυτή τη στιγμή στο υπουργείο Παιδείας και θα σταλούν στα σχολεία τις επόμενες ημέρες.
Όπως αναφέρεται στην εγκύκλιο αυτή, η αυτοαξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου κάθε σχολικής μονάδας είναι υποχρεωτική και θα γίνει με την ευθύνη των διευθυντών της και με τη βοήθεια των οικείων σχολικών συμβούλων.
Ο θεσμός της αυτοαξιολόγησης άλλωστε εφαρμόζεται ήδη σε 500 σχολεία σε όλη τη χώρας και γίνεται εκτός διδακτικού ωραρίου, αλλά εντός εργασιακού ωραρίου.
Πάντως, όπως έχει δηλώσει ο κ. Κεδίκογλου στις 15 και 16 Μαρτίου θα κληθούν όλα τα στελέχη εκπαίδευσης να επιμορφωθούν από τους επιστημονικούς υπευθύνους του έργου. Για τον λόγο αυτόν ως τις 11 Απριλίου θα έχουν επιμορφωθεί 1.000 στελέχη, τα οποία μετά θα επιμορφώσουν εν συνεχεία τους διευθυντές σχολείων.
Η προσωπική αξιολόγηση εκπαιδευτικών ξεκινά τον Μάιο, με προτεραιότητα στους εκπαιδευτικούς που ως την 31η Μαΐου 2014 συμπληρώνουν τον ελάχιστο χρόνο που απαιτείται για προαγωγή. Στη διαδικασία αυτή ο ιεραρχικά ανώτερος θα αξιολογεί, ενώ αν κάποιος υστερεί, ο επιμορφωτής θα δημιουργεί ένα επιμορφωτικό πρόγραμμα και θα επαναξιολογείται ύστερα από έναν χρόνο.
Αντιδράσεις από την ΟΛΜΕ
Αντιδρώντας στην διαδικασία της αξιολόγησης, η ΟΛΜΕ (Ομοσπονδία των καθηγητών της Μέσης εκπαίδευσης) και η ΔΟΕ (Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος) διοργανώνουν το Σάββατο 15 Μαρτίου, στις 2 το μεσημέρι, κινητοποίηση έξω από το υπουργείο Παιδείας στο Μαρούσι για να «μπλοκάρουν» τα προγραμματισμένα υποχρεωτικά σεμινάρια των στελεχών εκπαίδευσης.
Οι εκπρόσωποι των δύο εκπαιδευτικών ομοσπονδιών της χώρας ζητούν ακύρωση των σχετικών νόμων και δηλώνουν αποφασισμένοι να τους σταματήσουν.
Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της ΟΛΜΕ, «η αποκαλούμενη αυτοαξιολόγηση έχει ναυαγήσει και οι εκπαιδευτικοί δεν υποκύπτουν σε πιέσεις ώστε να συγκροτήσουν ομάδες εργασίας». Οι κινητοποιήσεις αυτές θα συνεχισθούν και την Κυριακή 16 Μαρτίου (από 9.30 ως 15.00) στο υπουργείο Παιδείας.
Παράλληλα η ΟΛΜΕ εκφράζει αντιρρήσεις και στην προσπάθεια του υπουργείου Παιδείας να καταγράψει για πρώτη φορά τους «αριθμούς» στον χώρο της εκπαίδευσης και να σταματήσει τις γραφειοκρατικές καθυστερήσεις μέσω της νέας ηλεκτρονικής πύλης της «My School». Στόχος της πλατφόρμας αυτής είναι η λειτουργική ενοποίηση των υφιστάμενων πληροφοριακών συστημάτων υποστήριξης της καθημερινής λειτουργίας των σχολικών μονάδων.
Ο εκπρόσωποι της ΟΛΜΕ ωστόσο προσφεύγουν στα δικαστήρια για το θέμα, υποστηρίζοντας ότι παραβιάζει τα προσωπικά δεδομένα των εργαζόμενων στην εκπαιδευτική κοινότητα.
Newsroom ΔΟΛ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου