Πρόχειρη
και αποσπασματική
η
ρύθμιση για το διπλασιασμό της μοριοδότησης των εκπαιδευτικών
που
υπηρετούν σε σχολικές μονάδες κατηγοριών Θ και Ι
Το Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Παιδείας που κατατέθηκε
στη Βουλή «Ίδρυση και Οργάνωση Συμβουλίου Πολιτικής για την Παιδεία και άλλες
διατάξεις» περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ρύθμιση σχετικά με τον διπλασιασμό των
μορίων συνθηκών διαβίωσης των εκπαιδευτικών από το 2014-2015 εφόσον υπηρετήσουν
σε......
σχολεία των κατηγοριών Θ και Ι για δύο χρόνια.
Η συγκεκριμένη
ρύθμιση καταδεικνύει περίτρανα την προχειρότητα και αποσπασματικότητα στην αντιμετώπιση
των θεμάτων εκπαίδευσης και δημιουργεί ιδιαίτερη ανησυχία και προβληματισμό για
την γενικότερη εκπαιδευτική πολιτική που θα εφαρμοστεί.
Ο υπουργός Παιδείας κ. Λοβέρδος μετά τις δηλώσεις
για την «εντοπιότητα» προωθεί τη ρύθμιση για τον διπλασιασμό των μορίων εν
αγνοία των εκπαιδευτικών.
Αν ο κ. Υπουργός Παιδείας συζητούσε το όλο θέμα της
πρόσληψης αναπληρωτών σε συνδυασμό με την προσπάθεια κάλυψης όλων των κενών
εκπαιδευτικών στα σχολεία της χώρας μας, θα ενημερώνονταν πως η ΔΟΕ ζητούσε
κι εξακολουθεί να ζητά την άμεση αναμοριοδότηση των συνθηκών διαβίωσης όλων των
σχολικών μονάδων με βάση συγκεκριμένα κριτήρια.
Ταυτόχρονα, θα ενημερώνονταν για την αδήριτη
ανάγκη «ξεκλειδώματος» των πινάκων αναγνώρισης προϋπηρεσίας των αναπληρωτών
μετά την 1/7/2010.
Αν ο Υπουργός Παιδείας συζητούσε με τους
εκπαιδευτικούς, είμαι σίγουρος ότι δεν θα «έπαιζε» με την αγωνία και την
αξιοπρέπειά τους και θα κατανοούσε πως «ημίμετρα» και «προχειρότητες»
όχι μόνο δε δίνουν λύσεις, αλλά προσθέτουν προβλήματα.
Αλήθεια προβληματίστηκε κανείς για τις επιπτώσεις
των αλλαγών μοριοδότησης στις υπηρεσιακές μεταβολές όλων των εκπαιδευτικών;
Αναλογιστήκατε
τις αδικίες που θα δημιουργήσει μια τέτοια μοριοδότηση τη στιγμή που δεν είναι
αντικειμενική η κατάταξη των σχολικών μονάδων στις κατηγορίες Θ και Ι;
Πώς «ελαφρά την καρδία» προχωράτε σε μια τέτοια
ρύθμιση;
Αν ο υπουργός Παιδείας συζητούσε με τη ΔΟΕ και τους
αιρετούς του ΚΥΣΠΕ, θα ενημερώνονταν πως η κάλυψη των 12.000 κενών (5.000
οργανικών και 7.000 λειτουργικών) με προσλήψεις αναπληρωτών δεν αποτελεί
λύση για ποιοτική εκπαίδευση.
Πιστεύουμε πως έστω και τώρα επιβάλλεται:
1.
Σύσταση
επιτροπής για την αναμοριοδότηση
όλων των σχολικών μονάδων με συγκεκριμένα κριτήρια.
2.
Καταγραφή με αυστηρά και αντικειμενικά κριτήρια των δυσπρόσιτων
σχολικών μονάδων με παροχή κινήτρων.
3.
«Ξεκλείδωμα»
των πινάκων προϋπηρεσίας μετά την 1/7/2010.
4.
Η πρώτη φάση πρόσληψης αναπληρωτών να πραγματοποιείται με
βάση το σύνολο των κενών και πριν την έναρξη του σχολικού
έτους.
5.
Κατάργηση της
ποινής της διαγραφής των δύο ετών από τους πίνακες αναπληρωτών αν δεν αποδέχονται
την πρόσληψή τους.
6.
Δρομολόγηση διαγωνισμού ΑΣΕΠ για μόνιμους διορισμούς στη Γενική
και Ειδική Αγωγή.
7.
Σύσταση
επιτροπής για την αλλαγή του
νομοθετικού πλαισίου που διέπει όλες τις υπηρεσιακές μεταβολές των
εκπαιδευτικών.
Πάντα στη διάθεσή σας
Παληγιάννης Βασίλειος
Το σχέδιο νόμου θα είναι ορθό και ακριβοδίκαιο αν ο διπλασιασμός των μορίων γίνει για όλους τους εκπαιδευτικούς που έχουν υπηρετήσει στα σχολεία αυτά, οποιοδήποτε έτος της υπηρεσίας τους (πραγματική προϋπηρεσία σε σχολική τάξη, κατά τη γνώμη μου).
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε περίπτωση που προσμετρηθούν τα μόρια εκπαιδευτικών μόνο για συγκεκριμένες χρονιές, θα συντελεστεί κατάφορη αδικία για τους εκπαιδευτικούς που υπηρέτησαν στα σχολεία αυτά ευσυνείδητα και με αυταπάρνηση, στο παρελθόν.