Το δημόσιο νηπιαγωγείο δεν είναι χώρος φύλαξης παιδιών. Όλα τα παιδιά έχουν δικαίωμα στη μόρφωση, εμείς οι νηπιαγωγοί έχουμε δικαίωμα να διδάσκουμε με κατάλληλες συνθήκες στα παιδιά του λαού και το υπουργείο μας είναι υποχρεωμένο να διορίζει τους απαραίτητους εκπαιδευτικούς και να παρέχει δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση για όλα τα παιδιά σε κατάλληλες σύγχρονες δομές που ανταποκρίνονται στις εκπαιδευτικές και βιολογικές ανάγκες τους.
ΤΡΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ…....
( την ψήφιση του Νόμου της Υποχρεωτικότητας)
ΤΡΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ…....
( την ψήφιση του Νόμου της Υποχρεωτικότητας)
Το Υπουργείο Παιδείας ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ να επικαλείται την υποχρεωτικότητα του ενός έτους προσχολικής εκπαίδευσης και από την άλλη πόρτα....οδηγεί τα νήπια στους ιδιωτικούς σταθμούς και για τις οικογένειες, που δεν μπορούν να πληρώσουν, τους δείχνει την πόρτα του σπιτιού τους. Κανένα καινούριο νηπιαγωγείο δε δημιουργήθηκε, οι απαράδεκτες κληρώσεις για τα προνήπια έγιναν πια «καθεστώς», ενώ το Υπουργείο αποποιείται της υποχρέωσής του για τη δημιουργία νέων νηπιαγωγείων και κατά συνέπεια για δημόσια δωρεάν παιδεία.
Οι βεβαιώσεις φοίτησης για εγγραφή στην Α΄ Δημοτικού που δώσαμε στα νήπια τον Ιούνιο, έτσι ώστε να γίνει καταγραφή των παιδιών που δεν φοίτησαν σε νηπιαγωγείο –για να δημιουργηθούν καινούρια νηπιαγωγεία, πετάχτηκαν απ’ ότι φαίνεται στα σκουπίδια, μιας και μέχρι τώρα δε δημοσιοποιήθηκε κανένα στοιχείο από επίσημα ή ανεπίσημα χείλη.
Το συντονιστικό νηπιαγωγών μετά τη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 29\10\2010 στις 6 η ώρα το απόγευμα στα γραφεία της ΟΛΜΕ (Κορνάρου 2 και Ερμού) συζήτησε και προτείνει:
Α. Δημόσιο νηπιαγωγείο και υποχρεωτικότητα, τρία χρόνια μετά ( κληρώσεις προνηπίων , ανεπαρκείς και ακατάλληλες κτιριακές υποδομές) –τρόποι παρέμβασης μας
Ø Ζητάμε αλλαγή της χρονικής περιόδου για την εγγραφή των παιδιών στο νηπιαγωγείο και μετάθεσή της στο δεύτερο δεκαπενθήμερο του Ιανουαρίου . Αυτή η ενέργεια είναι πολύ σημαντική για την εκπαιδευτική διαδικασία (την ίδια διαδικασία ακολουθούν και τα νηπιαγωγεία της Κύπρου) γιατί μπορεί να γίνουν έγκαιρα :
· Ο προγραμματισμός για τη στελέχωση των νηπιαγωγείων και η έγκαιρη ίδρυση νέων νηπιαγωγείων ή παραρτημάτων, έτσι ώστε όλα τα παιδιά που αιτούνται φοίτησης, να ικανοποιούνται οι αιτήσεις τους.
· Η οργάνωση για την καλύτερη κατανομή σε τμήματα των παιδιών
· Οι απαραίτητες ενέργειες και επαφές με αρμόδιους φορείς για την βοήθεια παιδιών με ειδικές μαθησιακές ανάγκες έτσι ώστε να μην χάνεται πολύτιμος χρόνος στην αρχή της σχολικής χρονιάς
· Την πρώτη εβδομάδα του Ιουνίου να γίνεται επιβεβαίωση της εγγραφής των μαθητών στο νηπιαγωγείο και οι γονείς να προσκομίζουν τη βεβαίωση εγγραφής που τους δόθηκε από το σχολείο κατά τις εγγραφές του Ιανουαρίου
· Την ίδια περίοδο θα γίνονται και οι μετεγγραφές για λόγους μετοίκησης
Β. Υποχρηματοδότηση σχολικών επιτροπών και υπολειτουργία δημόσιου νηπιαγωγείου
Το δημόσιο νηπιαγωγείο είναι χώρος έκφρασης και δημιουργίας και όχι χώρος φύλαξης και ως εκ τούτου χρειάζεται πολλαπλά υλικά για να λειτουργήσει αξιοπρεπώς(πινέλα, τέμπερες, πλαστελίνες. Χαρτόνια, πηλός, μαρκαδόρους, βιβλία για τη δανειστική βιβλιοθήκη, εκπαιδευτικά πάζλ, κλπ.). Με την υποχρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών το κόστος αυτό μετακυλύεται στους γονείς και οι νηπιαγωγοί βρίσκονται στη δυσάρεστη θέση να ζητούν από τους γονείς την αγορά των υλικών.
Επειδή η λειτουργία του νηπιαγωγείου εξαρτάται άμεσα από τη χρηματοδότησή του , επειδή θέλουμε τα παιδιά μας να αποκτήσουν θετική στάση για το σχολείο , επειδή δεν θέλουμε να μένουν τα παιδιά μας στα νηπιαγωγεία με ένα μολύβι και ένα χαρτί :
Ζητάμε
Ø Έκτακτη επιχορήγηση στα νηπιαγωγεία για αγορά γραφικής ύλης
Γ. Ωράριο
Το Υπουργείο Παιδείας παρόλο που πέρασε ένας χρόνος από τη Συνάντησή του με το Συντονιστικό Νηπιαγωγών και παρόλο που του επιδόθηκε εκ νέου, Σχέδιο πρότασης νόμου για την νομοθέτηση ωραρίου στα πλαίσια της Πρωτοβάθμιας δεν απάντησε καν τυπικά, και δημιουργεί με αυτό τον τρόπο δυσλειτουργία στο νηπιαγωγείο
Ζητάμε:
Ø νομοθετική κατοχύρωση του διδακτικού ωραρίου των νηπιαγωγών στα πλαίσια των υπόλοιπων συναδέλφων μας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
Δ. Η «Θεσμοθέτηση Ενιαίου Εθνικού Συστήματος Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης '' και η αναστολή της εφαρμογής της υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης που επιχειρείται από διαφόρους συλλόγους
Για το ζήτημα αυτό προτάθηκε συνάντηση ή παράσταση στο ΔΣ της ΔΟΕ , έτσι ώστε να συζητήσουμε τρόπους παρέμβασης
Ε. Επίσης τέθηκε από συναδέλφους το ζήτημα της κατάφωρης αδικίας και διάκρισης και η καταστρατήγηση της αρχής της ισότητας εις βάρος των Νηπιαγωγών με τον αποκλεισμό υποψηφιότητας τους ,από τις θέσεις Προϊσταμένων ΚΕ.ΔΔΥ και συμβούλων Προσχολικής Αγωγής
Με τον πρόσφατο Νόμο 3848/2010(άρθρο 11, κεφ.Β’ «επιλογή στελεχών της Εκπαίδευσης») προβλέπεται ότι υποψήφιοι για τη θέση σχολικών συμβούλων ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης (ΕΑΕ) και για τη θέση προϊσταμένου ΚΕ.ΔΔΥ μπορεί να είναι: α) Εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του κλάδου δασκάλων, β) εκπαιδευτικοί του π.δ. 323/1993(ήτοι εκπαιδευτικοί φυσικής αγωγής , μουσικής και αγγλικής γλώσσας Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης), γ) εκπαιδευτικοί δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των αντίστοιχων προς τα διδασκόμενα γνωστικά αντικείμενα κλάδων με βαθμό Α, και δ) το ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό (ψυχολόγοι ,κοιν. λειτουργοί, λόγο- και εργοθεραπευτές), ενώ δεν αναφέρεται καθόλου στον κλάδο των Νηπιαγωγών Ειδικής Αγωγής(ΠΕ61).
Αξιοσημείωτο δε είναι ότι ενώ με το νόμο 3699/2008, άρθρο 34 (Εξουσιοδοτικές Διατάξεις) προβλέπεται η σύσταση θέσεων Σχολικών Συμβούλων Ειδικής αγωγής και Εκπαίδευσης στην Προσχολική Εκπαίδευση, ο πρόσφατος νόμος 3848/2010 όχι μόνο δεν προβλέπει τη σύσταση αυτών των θέσεων αλλά απαξιώνει τον κλάδο των Νηπιαγωγών, δια του αποκλεισμού αυτών από τις διαδικασίες επιλογής στελεχών.
Ø Ζητάμε
Το Υπουργείο Παιδείας να προχωρήσει άμεσα :
α) στην έκδοση του Π.Δ., σύμφωνα με το οποίο να συστήνονται θέσεις Σχολικών Συμβούλων Ειδικής Αγωγής στην Προσχολική Εκπαίδευση, και
β) σε τροποποίηση του νόμου 3848/2010, ώστε να συμπεριληφθούν και οι Εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Κλάδου των Νηπιαγωγών στους/ στις υποψηφίους/ες για τις θέσεις Προϊσταμένων ΚΕ.Δ.Δ.Υ,
Οι βεβαιώσεις φοίτησης για εγγραφή στην Α΄ Δημοτικού που δώσαμε στα νήπια τον Ιούνιο, έτσι ώστε να γίνει καταγραφή των παιδιών που δεν φοίτησαν σε νηπιαγωγείο –για να δημιουργηθούν καινούρια νηπιαγωγεία, πετάχτηκαν απ’ ότι φαίνεται στα σκουπίδια, μιας και μέχρι τώρα δε δημοσιοποιήθηκε κανένα στοιχείο από επίσημα ή ανεπίσημα χείλη.
Το συντονιστικό νηπιαγωγών μετά τη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 29\10\2010 στις 6 η ώρα το απόγευμα στα γραφεία της ΟΛΜΕ (Κορνάρου 2 και Ερμού) συζήτησε και προτείνει:
Α. Δημόσιο νηπιαγωγείο και υποχρεωτικότητα, τρία χρόνια μετά ( κληρώσεις προνηπίων , ανεπαρκείς και ακατάλληλες κτιριακές υποδομές) –τρόποι παρέμβασης μας
Ø Ζητάμε αλλαγή της χρονικής περιόδου για την εγγραφή των παιδιών στο νηπιαγωγείο και μετάθεσή της στο δεύτερο δεκαπενθήμερο του Ιανουαρίου . Αυτή η ενέργεια είναι πολύ σημαντική για την εκπαιδευτική διαδικασία (την ίδια διαδικασία ακολουθούν και τα νηπιαγωγεία της Κύπρου) γιατί μπορεί να γίνουν έγκαιρα :
· Ο προγραμματισμός για τη στελέχωση των νηπιαγωγείων και η έγκαιρη ίδρυση νέων νηπιαγωγείων ή παραρτημάτων, έτσι ώστε όλα τα παιδιά που αιτούνται φοίτησης, να ικανοποιούνται οι αιτήσεις τους.
· Η οργάνωση για την καλύτερη κατανομή σε τμήματα των παιδιών
· Οι απαραίτητες ενέργειες και επαφές με αρμόδιους φορείς για την βοήθεια παιδιών με ειδικές μαθησιακές ανάγκες έτσι ώστε να μην χάνεται πολύτιμος χρόνος στην αρχή της σχολικής χρονιάς
· Την πρώτη εβδομάδα του Ιουνίου να γίνεται επιβεβαίωση της εγγραφής των μαθητών στο νηπιαγωγείο και οι γονείς να προσκομίζουν τη βεβαίωση εγγραφής που τους δόθηκε από το σχολείο κατά τις εγγραφές του Ιανουαρίου
· Την ίδια περίοδο θα γίνονται και οι μετεγγραφές για λόγους μετοίκησης
Β. Υποχρηματοδότηση σχολικών επιτροπών και υπολειτουργία δημόσιου νηπιαγωγείου
Το δημόσιο νηπιαγωγείο είναι χώρος έκφρασης και δημιουργίας και όχι χώρος φύλαξης και ως εκ τούτου χρειάζεται πολλαπλά υλικά για να λειτουργήσει αξιοπρεπώς(πινέλα, τέμπερες, πλαστελίνες. Χαρτόνια, πηλός, μαρκαδόρους, βιβλία για τη δανειστική βιβλιοθήκη, εκπαιδευτικά πάζλ, κλπ.). Με την υποχρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών το κόστος αυτό μετακυλύεται στους γονείς και οι νηπιαγωγοί βρίσκονται στη δυσάρεστη θέση να ζητούν από τους γονείς την αγορά των υλικών.
Επειδή η λειτουργία του νηπιαγωγείου εξαρτάται άμεσα από τη χρηματοδότησή του , επειδή θέλουμε τα παιδιά μας να αποκτήσουν θετική στάση για το σχολείο , επειδή δεν θέλουμε να μένουν τα παιδιά μας στα νηπιαγωγεία με ένα μολύβι και ένα χαρτί :
Ζητάμε
Ø Έκτακτη επιχορήγηση στα νηπιαγωγεία για αγορά γραφικής ύλης
Γ. Ωράριο
Το Υπουργείο Παιδείας παρόλο που πέρασε ένας χρόνος από τη Συνάντησή του με το Συντονιστικό Νηπιαγωγών και παρόλο που του επιδόθηκε εκ νέου, Σχέδιο πρότασης νόμου για την νομοθέτηση ωραρίου στα πλαίσια της Πρωτοβάθμιας δεν απάντησε καν τυπικά, και δημιουργεί με αυτό τον τρόπο δυσλειτουργία στο νηπιαγωγείο
Ζητάμε:
Ø νομοθετική κατοχύρωση του διδακτικού ωραρίου των νηπιαγωγών στα πλαίσια των υπόλοιπων συναδέλφων μας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
Δ. Η «Θεσμοθέτηση Ενιαίου Εθνικού Συστήματος Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης '' και η αναστολή της εφαρμογής της υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης που επιχειρείται από διαφόρους συλλόγους
Για το ζήτημα αυτό προτάθηκε συνάντηση ή παράσταση στο ΔΣ της ΔΟΕ , έτσι ώστε να συζητήσουμε τρόπους παρέμβασης
Ε. Επίσης τέθηκε από συναδέλφους το ζήτημα της κατάφωρης αδικίας και διάκρισης και η καταστρατήγηση της αρχής της ισότητας εις βάρος των Νηπιαγωγών με τον αποκλεισμό υποψηφιότητας τους ,από τις θέσεις Προϊσταμένων ΚΕ.ΔΔΥ και συμβούλων Προσχολικής Αγωγής
Με τον πρόσφατο Νόμο 3848/2010(άρθρο 11, κεφ.Β’ «επιλογή στελεχών της Εκπαίδευσης») προβλέπεται ότι υποψήφιοι για τη θέση σχολικών συμβούλων ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης (ΕΑΕ) και για τη θέση προϊσταμένου ΚΕ.ΔΔΥ μπορεί να είναι: α) Εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του κλάδου δασκάλων, β) εκπαιδευτικοί του π.δ. 323/1993(ήτοι εκπαιδευτικοί φυσικής αγωγής , μουσικής και αγγλικής γλώσσας Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης), γ) εκπαιδευτικοί δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης των αντίστοιχων προς τα διδασκόμενα γνωστικά αντικείμενα κλάδων με βαθμό Α, και δ) το ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό (ψυχολόγοι ,κοιν. λειτουργοί, λόγο- και εργοθεραπευτές), ενώ δεν αναφέρεται καθόλου στον κλάδο των Νηπιαγωγών Ειδικής Αγωγής(ΠΕ61).
Αξιοσημείωτο δε είναι ότι ενώ με το νόμο 3699/2008, άρθρο 34 (Εξουσιοδοτικές Διατάξεις) προβλέπεται η σύσταση θέσεων Σχολικών Συμβούλων Ειδικής αγωγής και Εκπαίδευσης στην Προσχολική Εκπαίδευση, ο πρόσφατος νόμος 3848/2010 όχι μόνο δεν προβλέπει τη σύσταση αυτών των θέσεων αλλά απαξιώνει τον κλάδο των Νηπιαγωγών, δια του αποκλεισμού αυτών από τις διαδικασίες επιλογής στελεχών.
Ø Ζητάμε
Το Υπουργείο Παιδείας να προχωρήσει άμεσα :
α) στην έκδοση του Π.Δ., σύμφωνα με το οποίο να συστήνονται θέσεις Σχολικών Συμβούλων Ειδικής Αγωγής στην Προσχολική Εκπαίδευση, και
β) σε τροποποίηση του νόμου 3848/2010, ώστε να συμπεριληφθούν και οι Εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Κλάδου των Νηπιαγωγών στους/ στις υποψηφίους/ες για τις θέσεις Προϊσταμένων ΚΕ.Δ.Δ.Υ,
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου