Δευτέρα 6 Φεβρουαρίου 2012

Συντονιστικό Νηπιαγωγών: Μακροπρόθεσμη έρευνα- ορόσημο για την Προσχολική Εκπαίδευση.

Μακροπρόθεσμη έρευνα- ορόσημο για την Προσχολική Εκπαίδευση
http://www.nipiagogoi.gr/
Μακροπρόθεσμη μελέτη με ενήλικες που έλαβαν υψηλής ποιότητας εκπαίδευση στην προσχολική τους ηλικία, αποδεικνύει πολύ σημαντικά κοινωνικά και οικονομικά οφέλη.
Μια έρευνα-ορόσημο, σχετικά με τα αποτελέσματα της παροχής υψηλής ποιότητας προσχολικής εκπαίδευσης σε παιδιά με χαμηλό εισόδημα δείχνει ότι, ως ενήλικες –στην ηλικία των σαράντα, έχουν υψηλότερες απολαβές, είναι πιο πιθανό να διατηρήσουν τη θέση εργασίας τους, έχουν διαπράξει λιγότερα εγκλήματα και είναι πιο πιθανό να έχουν αποφοιτήσει από το λύκειο. Συνολικά, η έρευνα φανέρωσε την επιστροφή στην κοινωνία πάνω από 16 δολάρια για κάθε δολάριο από τους φόρους που επενδύθηκε στο πρόγραμμα προσχολικής εκπαίδευσης (Washington, DC, Νοέμβριος, 2004) (
http://www.highscope.org/Content.asp?ContentId=282). Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε διάστημα τεσσάρων δεκαετιών.
Κάποια από τα βασικά ευρήματα της μελέτης στον εκπαιδευτικό τομέα είναι:

- Περισσότερα άτομα που ανήκαν στην ομάδα που έλαβε υψηλής ποιότητας προσχολική εκπαίδευση αποφοίτησαν από το λύκειο, απ’ ότι από την ομάδα που δεν έλαβε μέρος στο πρόγραμμα (65% έναντι 45%), ειδικά κορίτσια (84% έναντι 32%)
- Λιγότερα κορίτσια που έλαβαν υψηλής ποιότητας προσχολική εκπαίδευση, από ότι κορίτσια που δεν ήταν στο πρόγραμμα, χρειάστηκαν θεραπεία για νοητικά προβλήματα (8% έναντι 36%) ή έπρεπε να επαναλάβουν μια τάξη (21% έναντι 41%)

- Η ομάδα που έλαβε υψηλής ποιότητας προσχολική εκπαίδευση, κατά μέσο όρο, τα πήγε καλύτερα από την ομάδα που δεν έλαβε μέρος στο...... πρόγραμμα, σε ποικίλα πνευματικά και γλωσσικά τεστ κατά τη διάρκεια της προσχολικής τους ηλικίας, σε τεστ σχολικής επίδοσης σε ηλικίες μεταξύ των 9 και 14 ετών, και σε τεστ ικανότητας ανάγνωσης και γραφής στις ηλικίες των 19 και 27 ετών.

Κάποια από τα ευρήματα της μελέτης στον οικονομικό τομέα:

- Περισσότερα άτομα που ανήκαν στην ομάδα που έλαβε υψηλής ποιότητας προσχολική εκπαίδευση εργάζονταν στην ηλικία των 40 ετών, σε σύγκριση με την ομάδα που δεν έλαβε μέρος στο πρόγραμμα (76% έναντι 62%)

- Η ομάδα που έλαβε υψηλής ποιότητας προσχολική εκπαίδευση είχε μέσο όρο ετησίων αποδοχών 5.000 δολάρια παραπάνω από την ομάδα που δεν έλαβε μέρος στο πρόγραμμα 

- Περισσότερα άτομα που ανήκαν στην ομάδα που έλαβε υψηλής ποιότητας προσχολική εκπαίδευση ήταν κάτοχοι των σπιτιών τους και είχαν ένα λογαριασμό αποταμίευσης, σε σύγκριση με την ομάδα που δεν έλαβε μέρος στο πρόγραμμα (76% έναντι 50%)

Κάποια από τα ευρήματα της μελέτης στον κοινωνικό τομέα:
• Στην ομάδα που έλαβε υψηλής ποιότητας προσχολική εκπαίδευση παρουσιάστηκαν σημαντικά λιγότερες συλλήψεις, σε σύγκριση με την ομάδα που δεν έλαβε μέρος στο πρόγραμμα (36% έναντι 55% συνελήφθη πέντε φορές ή περισσότερες)
• Σημαντικά λιγότερα άτομα που ανήκαν στην ομάδα που έλαβε υψηλής ποιότητας προσχολική εκπαίδευση συνελήφθησαν για εγκλήματα βίας, σε σύγκριση με την ομάδα που δεν έλαβε μέρος στο πρόγραμμα  (32% έναντι 48%), ιδιοκτησίας (36% έναντι 58%), ή ναρκωτικών ουσιών (14% έναντι 34%)
Τα αποτελέσματα πολλών ερευνών παγκόσμια αποδεικνύουν τα σημαντικά οφέλη που έχουν τα παιδιά που έχουν παρακολουθήσει υψηλής ποιότητας εκπαιδευτικά προγράμματα προσχολικής εκπαίδευσης. Αυτό είναι ιδιαίτερα εμφανές σε παιδιά που προέρχονται από μη προνομιούχα κοινωνικά στρώματα.
Την σημασία της προσχολικής αγωγής τόνισε και στην ομιλία της η Υφυπουργός Παιδείας Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, Εύη Χριστοφιλοπούλου, σε εκδήλωση στο ΥΠΔΒΜΘ [3/2/2012]
''Πριν από λίγες μέρες, εκπροσώπησα το Υπουργείο σε ένα Συνέδριο του ΟΟΣΑ για την προσχολική αγωγή και είναι σημαντικό ότι οικονομολόγοι του τραπεζικού χώρου, επιχειρούσαν να πείσουν τις χώρες, όχι μόνο της Ευρώπης και ιδιαίτερα τους Έλληνες, τους Ισλανδούς, τους Ιρλανδούς και τους Πορτογάλους, που ζούμε ό,τι ζούμε και περνούμε ως προμετωπίδα αυτής της ευρωπαϊκής και παγκόσμιας κρίσης, αλλά και άλλες χώρες όπως τον Καναδά, την Ιαπωνία και τη Μαλαισία, ότι έχει πολύ μεγάλη σημασία για τη βιωσιμότητα της ανάπτυξης το να επενδύσει κανείς στην προσχολική αγωγή. Και το έλεγαν και οι εκπαιδευτικοί, διότι οι εκπαιδευτικοί και οι έγκριτοι πανεπιστημιακοί από πολλά και σημαντικότατα Πανεπιστήμια στο χώρο είχαν έρθει και είχαν δώσει τα στατιστικά στοιχεία και τις έρευνες για το πόσο συμβάλλει η επένδυση στην προσχολική αγωγή στη μετέπειτα ακαδημαϊκή εξέλιξη των ανθρώπων...''
Το Συντονιστικό Νηπιαγωγών επισημαίνει ότι δεν αρκεί να τονίζεται η σημασία της προσχολικής αγωγής, αλλά θα έπρεπε να είχε γίνει ήδη ολοκληρωμένος σχεδιασμός και να είχαν υλοποιηθεί σχέδια και δράσεις για τη στήριξη και την αναβάθμισή της.
Είναι επιτακτική ανάγκη να εκπονηθεί το συντομότερο δυνατό, ένα οργανωμένο και μελετημένο σχέδιο για το Νηπιαγωγείο, το οποίο θα παρέχει ποιοτική εκπαίδευση και θα εξασφαλίζει στους Νηπιαγωγούς ποιοτικές συνθήκες εργασίας με νομοθετικά κατοχυρωμένα εργασιακά δικαιώματα (ωράριο – οργανικές θέσεις).
Το Νηπιαγωγείο επιτελεί έργο αποφασιστικής σημασίας για την ποιοτική αναβάθμιση όλης της εκπαίδευσης σε όλες τις αναπτυγμένες χώρες του κόσμου. Ας αναγνωριστεί επιτέλους η αξία του έργου του και στην Ελλάδα!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου