Στο μικροσκόπιο του υπουργείου Παιδείας
μπαίνει η ελληνική εκπαίδευση. «Θα αξιολογηθούν δομές, υποδομές, βιβλία,
εκπαιδευτικές πρακτικές και φυσικά το έργο των εκπαιδευτικών», ανέφερε
σε έγγραφό του προς τη Βουλή ο υπουργός κ. Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος,
τονίζοντας ότι το σχέδιο προεδρικού διατάγματος θα δοθεί άμεσα στη
δημοσιότητα προς διαβούλευση. Ηδη, πάντως, οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες
έχουν τονίσει ότι εάν η αξιολόγηση συνδεθεί με τη βαθμολογική (και κατ’
επέκτασιν τη μισθολογική) εξέλιξη των εκπαιδευτικών, θα προχωρήσουν σε
κινητοποιήσεις. Οι βασικές ρυθμίσεις της πρότασης του υπουργείου είναι
οι ακόλουθες:
- Οι εκπαιδευτικοί θα αξιολογούνται από τον διευθυντή του σχολείου και τον σχολικό σύμβουλο.
- Η τελική έκθεση αξιολόγησης θα συντάσσεται από τον σχολικό σύμβουλο, εντάσσοντας και την έκθεση του διευθυντή.
- Το έργο των εκπαιδευτικών αξιολογείται
σε πέντε πεδία:
Εκπαιδευτικό Περιβάλλον – Σχεδιασμός, Προγραμματισμός
και Προετοιμασία Διδασκαλίας – Διεξαγωγή και Αξιολόγηση Διδασκαλίας –
Υπηρεσιακή Συνέπεια και Επάρκεια – Τυπικά Προσόντα και Επιστημονική και
Επαγγελματική Ανάπτυξη.
- Για το τελικό αποτέλεσμα της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού θα λαμβάνεται υπ’ όψιν η έκθεση αυτοαξιολόγησης του σχολείου.
- Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών διακρίνεται σε «ετήσια» (κατ’ έτος ή κάθε δύο χρόνια) και «περιοδική» (κάθε τέσσερα χρόνια).
- Εκπαιδευτικός που θα κριθεί «με
ελλιπές έργο» θα πρέπει να παρακολουθήσει ενισχυτικό πρόγραμμα
επιμόρφωσης και να αξιολογηθεί εκ νέου το επόμενο έτος.
- Οι «επαρκείς» εκπαιδευτικοί
προάγονται. Οσοι βαθμολογούνται με «πολύ καλά» ή και «εξαιρετικά» θα
πριμοδοτούνται εάν θέλουν να θέσουν υποψηφιότητα για θέση στελέχους.
- Η επιτυχία στην περιοδική αξιολόγηση
θα μετράει για την επαγγελματική εξέλιξη των εκπαιδευτικών, όπως η
διεκδίκηση θέσης στελέχους. Η περιοδική αξιολόγηση θα πραγματοποιείται
από τον σχολικό σύμβουλο.
- Οι επιδόσεις των μαθητών δεν θα
αποτελούν «όχημα» για κατηγοριοποίηση των σχολείων και των
εκπαιδευτικών. Ομως, στην ταυτότητα του σχολείου θα περιλαμβάνονται
στοιχεία όπως το ποσοστό μαθητικής «διαρροής».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου