Σάββατο 12 Μαρτίου 2011

Σε τελική ευθεία ο εκπαιδευτικός «Καλλικράτης».

Αλλάζει ο χάρτης των σχολείων της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας και στο επίκεντρο βρίσκονται δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια σε περιφέρειες με πλεονάζοντες εκπαιδευτικούς. Αυτός είναι ο βασικός άξονας πάνω στον οποίο κινείται η πρόταση του υπουργείου Παιδείας για τον εκπαιδευτικό «Καλλικράτη», η οποία θα δημοσιοποιηθεί το αργότερο έως τη Δεύτερα. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», στη μεγαλύτερη περιφέρεια της χώρας, την Αττική, συγχωνεύονται περί τα 150 σχολεία και στις δύο........ βαθμίδες, με το ποσοστό να κυμαίνεται στο 10% με 15% του συνόλου των σχολικών μονάδων. Ως προς τις υπόλοιπες περιφέρειες της χώρας τα ποσοστά κυμαίνονται, καθώς η πρόταση του υπουργείου δεν έχει λάβει υπόψη της μόνο τον στόχο της συγκέντρωσης κτιρίων (και άρα εξοικονόμησης λειτουργικού κόστους).
Τελευταίες λεπτομέρειες
Ειδικότερα, το επιτελείο του υπουργείου Παιδείας μέχρι αργά χθες το απόγευμα επεξεργαζόταν τις τελευταίες λεπτομέρειες του σχεδίου, που θα δώσει στις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες και τους εκπροσώπους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Για τις τελικές προτάσεις συγχωνεύσεων (συνδικαλιστές έκαναν λόγο για πάνω από 1.500 μονάδες) ελήφθησαν υπόψη ο ρυθμός μείωσης των μαθητών κάθε περιοχής, η χιλιομετρική απόσταση που καλείται να διανύσει κάθε μαθητής (όχι πάνω από 10 χιλιόμετρα ή μετακίνηση μισής ώρας σε συνάρτηση με το γεωγραφικό ανάγλυφο και τις καιρικές συνθήκες της περιοχής), καθώς και οι κτιριακές υποδομές (εγκαταστάσεις, εξοπλισμός) στο σχολείο μετακίνησης. Επίσης, εξαιρέθηκαν σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε απομονωμένες και απομακρυσμένες ορεινές και νησιωτικές περιοχές.
Δύο ειδικότερα κριτήρια είναι:
l Στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση οι συγχωνεύσεις θα έχουν στόχο τα δημοτικά σχολεία που θα προκύψουν να είναι 12θέσια σε μεγάλα αστικά κέντρα και 6θέσια σε μικρότερα και να λειτουργήσουν με ολοήμερο πρόγραμμα.
l Στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, στόχος είναι να δημιουργηθούν γυμνάσια και λύκεια με τον ικανό αριθμό τμημάτων, ώστε οι εκπαιδευτικοί να έχουν οργανικές θέσεις με πλήρες ωράριο. Από την επεξεργασία των στοιχείων, πάντως, φάνηκε ότι μεγάλο πλεόνασμα εκπαιδευτικών παρατηρείται σε περιοχές της Βορείου Ελλάδας και σε εκλογικές περιφέρειες πρώην υπουργών Παιδείας.
Στην Αττική τα συστεγαζόμενα δημοτικά - δηλαδή περίπου 80 σχολικές μονάδες- συνενώνονται ώστε να γίνουν 12θέσια ολοήμερα. Επίσης, άλλα περίπου 70 συστεγαζόμενα γυμνάσια και λύκεια συγκεντρώνονται σε μονάδες με 12 έως 15 τμήματα, ώστε οι εκπαιδευτικοί να έχουν πλήρες ωράριο, ενώ θα γίνει διαχωρισμός γυμνασίων και λυκείων της ίδιας περιοχής και κατόπιν συγχώνευση των γυμνασίων και των λυκείων ανά δύο στο ίδιο κτίριο. Στελέχη της ΟΛΜΕ, που μίλησαν χθες στην «Κ», ανέφεραν ότι από τις πρώτες πληροφορίες ο τελικός αριθμός των συγχωνεύσεων είναι μικρότερος του αριθμού που θα προέκυπτε εάν τηρούνταν αυστηρά η εφαρμογή της νομοθεσίας. Οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες ανέφεραν ότι το πανελλαδικό ποσοστό των σχολείων που θα συγχωνευθούν θα προσεγγίσει το 30% με 35%.
ΠΗΓΗ: ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου