Τρίτη 29 Μαρτίου 2011

Συντονιστικό Νηπιαγωγών: Τα Διδασκαλεία κλείνουν.....Έρχονται τα ΜΠΕ.....


ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΕΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ
Ως το τέλος του 2013, 150.000 εκπαιδευτικοί θα έχουν γίνει …«πρόβατα»! (θα έχει επιμορφωθεί ο καθένας 200 ώρες στο ΜΠΕ)

Το χρονικό ενός προαναγγελθέντος θανάτου θυμίζει η περιπέτεια της κατάργησης των Διδασκαλείων. Ο επιθανάτιος ρόγχος τους πνίγει όλη την εκπαιδευτική κοινότητα. Με την από 9/2/2011 επιστολή την οποία ο Γ.Γ. του ΥΠΔΒΜΘ κ. Β. Κουλαϊδής απηύθυνε στη ΔΟΕ ουσιαστικά καταργείται ο ενενηντάχρονος ιστορικός θεσμός της μετεκπαίδευσης. Η επιστολή αποτελεί ένα εξαίρετο δείγμα της τακτικής που χρησιμοποιείται από το ΥΠΔΒΜΘ στο πλαίσιο της πολιτικής για τον αποπροσανατολισμό της εκπαιδευτικής κοινότητας. Αποφεύγει να διατυπώσει ανοιχτά το οριστικό κλείσιμο των Διδασκαλείων και δίνει αόριστες υποσχέσεις για ένα..... διάλογο του οποίου τη μορφή, τη διαδικασία και το χρονοδιάγραμμα κανένας δεν γνωρίζει!
Ο αντιδημοκρατικός τρόπος με τον οποίο το ΥΠΔΒΜΘ έβαλε τέλος στο θεσμό της μετεκπαίδευσης, δηλώνει ότι αγνοεί την καίρια σημασία του ως φορέα ουσιαστικής επιμόρφωσης και μετεκπαίδευσης, στη διάρκεια της οποίας ο εκπαιδευτικός με τη διετή απαλλαγή του τα εκπαιδευτικά καθήκοντα είχε τη δυνατότητα, αφενός να έρθει σε επαφή με τις σύγχρονες εξελίξεις στην εκπαίδευση και αφετέρου να αναστοχαστεί τις εκπαιδευτικές πρακτικές και να βελτιωθεί. Αγνοεί επίσης ότι είναι ένας θεσμός με μεγάλη και ουσιαστική προσφορά στην εκπαιδευτική κοινότητα που  επιβίωσε ακόμα και σε δυσκολότερες οικονομικές και κοινωνικές περιόδους όπως αυτή της δικτατορίας. Αγνοεί ακόμα ότι η επιδιωκόμενη αναβάθμιση και μετεξέλιξη του θεσμού δεν  μπορεί να σημαίνει την κατάργησή του.
Το θέμα της κατάργησης της μετεκπαίδευσης είναι οικονομικό στα πλαίσια της πολιτικής λιτότητας και  πολιτικό στο πλαίσιο μιας εκπαιδευτικής πολιτικής που θα διαμορφώνει έναν εκπαιδευτικό χειραγωγούμενο και αναλώσιμο με αποσπασματικές και πρόχειρα σχεδιασμένες μορφές ευέλικτης επιμόρφωσης.

Παρά τις έντονες αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας, της ΔΟΕ, των προέδρων των Διδασκαλείων και άλλων φορέων, το Υπουργείο σιωπά…

Και το πλοίο βυθίζεται… Είναι ολοφάνερο ότι δεν υπάρχει σωτηρία… Άρχισαν να το εγκαταλείπουν οι πρώτοι πανεπιστημιακοί που χρόνια τώρα μόρφωναν δασκάλους και νηπιαγωγούς. Αυτοί πρώτοι έσπευσαν να κατοχυρώσουν τις περιζήτητες και υψηλά αμειβόμενες  θέσεις στο ΜΠΕ… να γίνουν οι συντονιστές – «αρχηγοί» του «κοπαδιού» των 150.000 εκπαιδευτικών στη μεγαλύτερη σε αριθμό συμμετεχόντων ευέλικτη μορφή επιμόρφωσης που έγινε ποτέ στην Ελλάδα!
 Το Μείζον Πρόγραμμα Επιμόρφωσης (ΜΠΕ) έρχεται σαν σίφουνας να σαρώσει τα πάντα... Ένα πρόγραμμα επιμόρφωσης «μαμούθ» με προκλητικά –για εποχές λιτότητας, υψηλό προϋπολογισμό. Το ΜΠΕ υπόσχεται να υλοποιήσει προγράμματα ευέλικτης επιμόρφωσης σε χρόνο ρεκόρ, με ταχύτατες διαδικασίες. Εκπονεί μελέτες όπως αυτή για την «ανίχνευση επιμορφωτικών αναγκών», αν και το ΠΙ και ο ΟΕΠΕΚ είχαν εκπονήσει το 2007-08 ανάλογες μελέτες «ανίχνευσης επιμορφωτικών αναγκών» κατά βαθμίδα και ειδίκευση. Απίστευτη σπατάλη χρημάτων!
Και όλα αυτά μέσα σε μια κατάσταση απίστευτης σύγχυσης, με τόσα πολλά επίπεδα επιμορφωτών  Α, Β, Γ…, που στο τέλος δεν θα γνωρίζουμε ποιός επιμορφώνει ποιόν, χωρίς να υπάρχει ακόμα επιμορφωτικό υλικό και με το ενδεχόμενο να μην αντέξουν οι ψηφιακές υποδομές που διαθέτουμε!
Το σίγουρο είναι οι εξαιρετικά υψηλές αμοιβές των επιμορφωτών.
Η προχειρότητα και η βιασύνη που διακρίνονται στο σχεδιασμό του ΜΠΕ δείχνουν ότι ο «κρυφός» κύριος στόχος είναι  η απορρόφηση των κοινοτικών κονδυλίων του ΕΣΠΑ και όχι η ουσιαστική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.
Άραγε αυτή είναι η «Στοχευμένη διαρκής επιμόρφωση υψηλής ποιότητας» που με κομπασμό προβάλλει το Υπουργείο; Μπορούν να συγκριθούν οι 200 ώρες επιμόρφωσης του ΜΠΕ με τη δίχρονη μετεκπαίδευση στα Διδασκαλεία;

Υπερασπιζόμαστε:
Ø τη διατήρηση του μορφωτικού χαρακτήρα της  διετούς Μετεκπαίδευσης
Ø  την αναβάθμιση και διεύρυνση του ρόλου των Διδασκαλείων, έτσι ώστε να καλύψουν κι άλλες εκπαιδευτικές ανάγκες
Ø την παροχή, οργάνωσή της από τα ΑΕΙ
Και καταγγέλλουμε:
Ø  κάθε προσπάθεια που υποβαθμίζει την ποιότητα της μετεκπαίδευσης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου