H αυλαία έπεσε
Μετά από μήνες σιωπής και μετά τις αντιδράσεις του συνδικαλιστικού κινήματος, το Υπουργείο Παιδείας αποφάσισε με έγγραφο του Γενικού Γραμματέα του, να ανακοινώσει πως για φέτος δε θα διεξαχθούν οι εξετάσεις για την εισαγωγή νέων εκπαιδευτικών στα Διδασκαλεία ανακοινώνοντας ουσιαστικά τη διακοπή της διετούς μετεκπαίδευσης των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Η δίχρονη μετεκπαίδευση των δασκάλων και νηπιαγωγών είναι ένας θεσμός με μακρά ιστορία ενενήντα χρόνων λειτουργίας.
Eίναι τραγικό που ο μοναδικός θεσμός της..... μετεκπαίδευσης οδηγήθηκε σε αναστολή. Eίναι οξύμωρο από τη μια η Υπουργός να λέει ότι η παιδεία είναι σε προτεραιότητα και από την άλλη η πράξη να δείχνει άλλα .
Γιατί καταργήθηκε η μετεκπαίδευση; Όχι γιατί το επίπεδο δεν είναι υψηλό.Καταργήθηκε για καθαρά οικονομικούς λόγους. Για την εξοικονόμηση εκπαιδευτικών.
Όπως εξοικονόμηση έγινε και με το κόψιμο των εκπαιδευτικών αδειών, των μετατάξεων και των εξετάσεων για το εξωτερικό. Όλα αυτά οδηγούν στον περιορισμό της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Τα προβλήματα λειτουργίας δεν αποτελούν άλλοθι για τέτοιες αποφάσεις.
Φαίνεται ότι οι εκπαιδευτικοί της μετά τρόικας και Δ.Ν.Τ. εποχής δε χρειάζονται μετεκπαίδευση και επιμόρφωση, ιδιαίτερα όταν απομακρύνονται από τα διδακτικά τους καθήκοντα και δημιουργούν κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό για δύο χρόνια στα σχολεία, τα οποία πρέπει να καλυφθούν από το ΥΠΔΒΜΘ. Η επιστημονική και παιδαγωγική αναβάθμιση των γνώσεων των εκπαιδευτικών που τόσα χρόνια εξασφαλιζόταν με τη φοίτηση τους στη διετή μετεκπαίδευση των διδασκαλείων, όχι μόνο δεν αφορά την πολιτική ηγεσία του ΥΠΔΒΜΘ αλλά αποτελεί ίσως μια ξεπερασμένη και ανώφελη
διαδικασία, η οποία δε συμβάλλει στην απόκτηση αναλώσιμων γνώσεων και δεξιοτήτων για τους εκπαιδευτικούς
Εμείς ως Σύλλογος Μετεκπαιδευομένων Διδασκαλείου Ιωαννίνων είμαστε κατηγορηματικά αντίθετοι στην κατάργησης του θεσμού της μετεκπαίδευσης, ενός θεσμού που ξεπήδησε από τα σπλάχνα της εκπαιδευτικής κοινότητας και επιμόρφωσε γενιές Δασκάλων και Νηπιαγωγών, τόσο στη Γενική όσο και στην Ειδική αγωγή.
Σε μια περίοδο που απουσιάζει οποιαδήποτε μορφή επιμόρφωσης, απαιτούμε τη συνέχιση της λειτουργίας των διδασκαλείων, την αναβάθμιση του προγράμματος σπουδών τους και τη δυνατότητα μετεκπαίδευσης για όλες τις ειδικότητες των Εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Είναι σπουδαία η σημασία της επιμόρφωσης και της μετεκπαίδευσης των εκπαιδευτικών. Είναι επιτακτική η ανάγκη της λειτουργίας των Διδασκαλείων ιδιαίτερα στις μέρες μας που βομβαρδιζόμαστε με νέες γνώσεις και προβάλλουν νέες μέθοδοι διδασκαλίας λόγω των νέων εξελίξεων της παιδαγωγικής επιστήμης, της ψυχολογίας και της κοινωνιολογίας.
Πρέπει να αναβαθμιστεί και ο θεσμός και ο ρόλος των Διδασκαλείων με επέκταση στις ειδικότητες διατηρώντας όμως τον χαρακτήρας τους, δηλαδή τη διετή μετεκπαίδευση και την απρόσκοπτη παρακολούθηση των μαθημάτων από τους εκπαιδευτικούς
Καλούμε την πολιτική ηγεσία του ΥΠ.Δ.Β.Μ.Θ. να επανεξετάσει την απόφασή της, αφού λάβει σοβαρά υπόψη της, τόσο τις θέσεις του κλάδου για τα διδασκαλεία και την επιμόρφωση, όσο και τις προτάσεις της Συνόδου των Προέδρων και Κοσμητόρων των Παιδαγωγικών Τμημάτων και των Προέδρων των Διδασκαλείων που συνήλθε στη Θεσσαλονίκη στις 5 και 6 Φεβρουαρίου 2011.
Ζητάμε τη συνέχιση της λειτουργίας της διετούς μετεκπαίδευσης των εκπαιδευτικών της Π. Ε. με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα (όπως μέχρι τώρα ισχύει) και την εξασφάλιση των πόρων για τη λειτουργία αυτή από τον κρατικό προϋπολογισμό (χωρίς την εμπλοκή προγραμμάτων της Ε.Ε.).
Η μετεκπαίδευση των εκπαιδευτικών της Π. Ε. πρέπει να συνεχίσει, να είναι ενταγμένη στα Π.Τ.Δ.Ε. των πανεπιστημίων και να αφορά όλους τους εκπαιδευτικούς της Π.Ε.(δασκάλους, νηπιαγωγούς και ειδικότητες) με αναβαθμισμένο περιεχόμενο και αυτοτέλεια των τμημάτων που παρέχουν τη μετεκπαίδευση (μέσα στα Π.Τ.Δ.Ε.), με στόχο την ουσιαστική και πραγματική επιμόρφωση όλων των υπηρετούντων εκπαιδευτικών της Π. Ε.
Μαζί με όλους τους συναδέλφους , θα είμαστε στην πρώτη γραμμή των αγώνων για τη διατήρηση του θεσμού, ενάντια σε όλους αυτούς που πιστεύουν ότι μπορούν να σχεδιάζουν εκπαιδευτική πολιτική με περικοπές, συγχωνεύσεις με οικονομικά κριτήρια και επιφανειακές προσεγγίσεις που δεν ακουμπάνε την καρδιά της εκπαίδευσης.
Δηλώνουμε κατηγορηματικά πως τέτοιες πολιτικές επιλογές θα συναντήσουν την καθολική αντίδραση του κλάδου. Η κατάργηση των Διδασκαλείων ισοδυναμεί με εχθρική ενέργεια απέναντι στον κλάδο.
Το ΥΠΔΒΜΘ πρέπει να επενδύει στην εκπαίδευση και όχι να την αποδυναμώνει.
Η Γενική Συνέλευση του Συλλόγου Μετεκπαιδευόμενων Δασκάλων και Νηπιαγωγών στο Διδασκαλείο Ιωαννίνων
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου