Τετάρτη 13 Απριλίου 2011

Συντονιστικό Νηπιαγωγών: Δέκα ερωτήματα προς το Υπ. Παιδείας που ζητούν απάντηση.

1.     Γιατί η υποχρεωτικότητα φοίτησης στο Νηπιαγωγείο  αφορά μόνο τα νήπια και όχι το κράτος; Πώς ένα κράτος νομοθετεί δύο φορές (Ν.1566/1985 άρθρο 3 και  N. 3518/06 άρθρο 73) για  την υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση και αδυνατεί, εσκεμμένα ή όχι, να εφαρμόσει το νόμο;
2.     Πώς είναι δυνατόν να εξασφαλιστεί το δικαίωμα ενός παιδιού (νηπίου) για πρόσβαση στη δημόσια και δωρεάν παιδεία, όταν στο μέρος που ζει δεν υπάρχει Νηπιαγωγείο;
3.     Πως εξασφαλίζεται το δικαίωμα φοίτησης ενός προνηπίου στο Νηπιαγωγείο όταν δεν υπάρχει θέση γι αυτό;
4.     Τι είδους εκπαιδευτική βελτιωτική πολιτική είναι αυτή που καταργεί νηπιαγωγεία αντί να ιδρύει, συρρικνώνει τη δημόσια και δωρεάν παιδεία και αντικαθιστά το ήδη φθηνό σχολείο με.....το σχολείο της ζητιανιάς;
5.     Γιατί να αναγκάζεται ένα παιδί (νήπιο) με τις ιδιαιτερότητες αυτής της ηλικίας, να μετακινείται με επισφαλείς συνθήκες καθημερινά διανύοντας μεγάλες αποστάσεις, για να φοιτήσει στο υποχρεωτικό Νηπιαγωγείο;
6.     Πόσος χρόνος χρειάζεται  για να γίνουν όλες οι απαραίτητες ενέργειες (κτίρια, παραρτήματα, ιδρύσεις νέων Νηπιαγωγείων) έτσι ώστε όλα τα παιδιά που αιτούνται φοίτησης στο Νηπιαγωγείο να έχουν πρόσβαση  σ` αυτό (ήδη έχουν περάσει 5 χρόνια από τη ψήφιση του νόμου για την υποχρεωτική προσχολική αγωγή); Και ποιο είναι το επόμενο χρονοδιάγραμμα που θέτει το Υπουργείο για να εφαρμοστεί η δίχρονη προσχολική αγωγή;
7.     Ποιά πορίσματα, ποιών  συγκεκριμένων  ερευνών είναι αυτά που θεωρούν παιδαγωγικό τον αριθμό των 25 νηπίων ανά τμήμα με μια νηπιαγωγό-εκπαιδευτικό επιφορτισμένη με καθημερινή εφημερία, με διοικητικό έργο, χρέη τραπεζοκόμου και ενίοτε καθαρίστριας;
8.     Ποιο κράτος, ποια κυβέρνηση, ποια πολιτική που σέβεται τους ανθρώπους και ενδιαφέρεται για το μέλλον της χώρας, δεν επενδύει σε έναν από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους κλάδους, την προσχολική αγωγή;
9.     Ως πότε θα προσφέρουν προσχολική αγωγή παιδικοί σταθμοί και νηπιαγωγεία χωρίς άδεια από το Υπουργείο Παιδείας; Με ποιες ενέργειες θα στηριχτεί η δημόσια και δωρεάν προσχολική αγωγή, όταν προτείνεται η θεσμοθέτηση του «εκπαιδευτικού κουπονιού», που θα αποτελέσει την ταφόπλακα της  δημόσιας εκπαίδευσης;
10.                        Πόσος χρόνος χρειάζεται για να γίνει η καταμέτρηση των νηπίων που πήραν βεβαίωση φοίτησης από το Νηπιαγωγείο κατά το σχολικό έτος 2009-2010 και η δημοσιοποίηση αυτών των στοιχείων (ήδη έχει περάσει 1 χρόνος);

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου