Κυριότερες Ειδήσεις

Τετάρτη, 13 Ιουνίου 2012

Διορισμοί Εκπαιδευτικών και Προσλήψεις Αναπληρωτών για το σχολικό έτος 2012-2013, του αιρετού Βασίλη Παληγιάννη.

Απαντώντας σε ερωτήματα συναδέλφων σχετικά με τον τρόπο και τον αριθμό διορισμών των εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση για τη σχολική χρονιά 2012 – 2013 σας ενημερώνω τα εξής:

  Με βάση το Ν.3848/10 σε συνδυασμό και με την υπ’ αρ. 21406/Δ2/29-2-12 Υπουργική Απόφαση, οι διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών θα γίνουν με το σύστημα 60 – 40. 

  Οι πίνακες προσωρινών αναπληρωτών έπαψαν να τροφοδοτούνται με προϋπηρεσίες μετά την 01/07/2010. Η προϋπηρεσία θα ληφθεί υπόψη για τη διαμόρφωση των τελικών πινάκων ΑΣΕΠ όποτε διενεργηθεί ο διαγωνισμός πρόσληψης εκπαιδευτικών.

  Σχετικά με το χρόνο διεξαγωγής διαγωνισμού πρόσληψης εκπαιδευτικών δεν υπάρχει κάτι το συγκεκριμένο, αφού και η μόνη δέσμευση της πολιτικής ηγεσίας για τη διεξαγωγή διαγωνισμού ΑΣΕΠ για τους συναδέλφους Ειδικής Αγωγής τελικά δεν πραγματοποιήθηκε κι εξακολουθούν να βρίσκονται σε ομηρία οι συνάδελφοί μας για πάνω από 10 χρόνια. Αν πραγματοποιηθεί ο διαγωνισμός ΑΣΕΠ θα αποτελεί την μοναδική πηγή για μόνιμους διορισμούς αλλά και για προσλήψεις αναπληρωτών.

  Ως προς τον αριθμό των διορισμών δασκάλων ...και νηπιαγωγών για το 2012-2013 αυτό που μπορεί να υποθέσει κάποιος είναι πως όλες οι ενέργειες της κυβέρνησης τα 3 τελευταία χρόνια αποσκοπούσαν στη μείωση του αριθμού μονίμων διορισμών. Ενδεικτικά αναφέρω: τις καταργήσεις – συγχωνεύσεις – υποβιβασμούς σχολείων, την αναστολή λειτουργίας της Μετεκπαίδευσης, τη μη χορήγηση εκπαιδευτικών αδειών, τον περιορισμό των ολοήμερων σχολείων, τον αποκλεισμό 60.000 προνηπίων από το δημόσιο νηπιαγωγείο κτλ.

  Θυμίζω πως οι περσινοί διορισμοί προκάλεσαν σοκ στην εκπαιδευτική κοινότητα αφού δεν ήταν απλά οι λιγότεροι μετά το 1950 αλλά επιβεβαίωσαν τις προθέσεις της κυβέρνησης να θυσιάσει την Παιδεία στο βωμό της εξοικονόμησης πόρων για την υποτιθέμενη αντιμετώπιση της οικονομικής κρίσης. Αναλυτικά την τελευταία δεκαετία οι διορισμοί στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση έχουν ως εξής:
 
 
  Τις περιοχές διορισμού εκπαιδευτικών για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση σας τις γνωστοποίησα με ανακοίνωσή μου στις 24/04/2012.

  Η πρόσληψη των αναπληρωτών εκπαιδευτικών στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης γίνεται από τους πίνακες Β΄ και Γ΄. Στον πίνακα Β΄ κατατάσσονται με αίτησή τους οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί με σειρά που εξαρτάται από την προϋπηρεσία τους που συγκέντρωσαν έως τις 30/06/2010 ως αναπληρωτές και τα μόρια που συγκέντρωσαν στους δύο τελευταίους διαγωνισμούς ΑΣΕΠ. Στον πίνακα Γ΄ κατατάσσονται όλοι οι υπόλοιποι εκπαιδευτικοί με μηδενική προϋπηρεσία βάσει το χρόνο κτήσης του πτυχίου. Σήμερα στους πίνακες αναπληρωτών είναι εγγεγραμμένοι 5.609 ΠΕ70 και 8.475 ΠΕ60. Μέχρι τις αρχές Απριλίου 2012 είχαν προσληφθεί 3.915 ΠΕ70, 1.823 ΠΕ60, 1.225 ΠΕ71 και 356 ΠΕ61. Για πρώτη φορά φέτος, 522 αναπληρωτές δεν ανέλαβαν υπηρεσία και 145 παραιτήθηκαν μετά την ανάληψη υπηρεσίας, κυρίως λόγω των μειωμένων αποδοχών.

Η ελληνική κοινωνία έχει επενδύσει πολλά στη νέα γενιά δασκάλων και νηπιαγωγών και προσμένει ότι θα αποτελέσουν το βασικό μοχλό για την αναβάθμιση του Δημόσιου Σχολείου.

Αυτό προϋποθέτει ότι η κυβέρνηση που θα προκύψει μετά τις εκλογές της 17ης Ιουνίου 2012, θα κατανοήσει πως σήμερα, όσο ποτέ άλλοτε, είναι ανάγκη να επενδύσουμε στη γνώση. Θα κατανοήσει πως η Παιδεία είναι ο ασφαλέστερος και βασικότερος μοχλός οποιασδήποτε μορφής ανάπτυξης, κοινωνικής, πολιτιστικής και οικονομικής.

Η νέα κυβέρνηση θα πρέπει να προχωρήσει άμεσα στην κάλυψη όλων των αναγκών της εκπαίδευσης σε εκπαιδευτικό προσωπικό με μόνιμους διορισμούς. Διορισμούς που θα πραγματοποιούνται με ένα δίκαιο, αντικειμενικό μεικτό σύστημα διορισμών όπως ίσχυε πριν την ψήφιση του Ν.3848/2010.

Τονίζω ιδιαίτερα την απαίτηση όλων για τη διεξαγωγή διαγωνισμού ΑΣΕΠ για τους συναδέλφους μας της Ειδικής Αγωγής ώστε επιτέλους να πραγματοποιηθούν μόνιμοι διορισμοί για τους πτυχιούχους του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και του Τμήματος Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας.

Ταυτόχρονα, θα πρέπει η νέα κυβέρνηση να κατανοήσει πως με 600 ευρώ το μήνα ο εκπαιδευτικός, όταν μάλιστα είναι υποχρεωμένος να προσφέρει τις υπηρεσίες του μακριά από την οικογένειά του, μακριά από τον τόπο συμφερόντων του δεν μπορεί να ζήσει.
Η Πολιτεία θα πρέπει να του εξασφαλίσει τη δυνατότητα να ζει και να εργάζεται, αν μη τι άλλο, με αξιοπρέπεια.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Αρχειοθήκη ιστολογίου