Εν αρχή σε εθελουσία, βάση οι δηλώσεις των εκπαιδευτικών. Πρώτο μέλημα η καταγραφή των πραγματικών θέσεων.
Σε αναμμένα κάρβουνα κάθονται οι
εκπαιδευτικοί, καθώς όλα τα μέτωπα είναι ανοικτά σε σχέση με το τι θα
ισχύσει την επόμενη σχολική χρονιά, από την αύξηση του ωραρίου και τις
λιγοστές προσλήψεις μέχρι τη μείωση των οργανικών θέσεων, προμήνυμα
απολύσεων για.....
ορισμένους.
Η καθυστέρηση στις χρονοβόρες
διαδικασίες που απαιτούνται για την προετοιμασία επιτείνει το κλίμα
αβεβαιότητας και ανασφάλειας, στο οποίο έρχεται να προστεθεί μια ακόμη
πολυαναμενόμενη καυτή παράμετρος, οι υποχρεωτικές μεταθέσεις. Οι
πληροφορίες αναφέρουν ότι η απόφαση θα καθυστερήσει και θα εκδοθεί μέσα
στο καλοκαίρι, αφού προηγουμένως έχει διαμορφωθεί η συνολική εικόνα από
τις διαδικασίες που χρονικά προηγούνται. Πάντως, το ξεκίνημα, σύμφωνα με
ένα πρώτο σκεπτικό, πιθανώς θα γίνει με όσους εκπαιδευτικούς υποβάλουν
αιτήσεις για εθελούσια μετάθεση και θα ακολουθήσουν οι βαριές
ειδικότητες (φιλόλογοι, μαθηματικοί κ.λπ.).
Ειδικότερα, το υπουργείο Παιδείας αφήνει
για το τέλος μία από τις πολλές καυτές πατάτες που έχει στα χέρια εν
όψει της προετοιμασίας της νέας σχολικής, τις υποχρεωτικές μεταθέσεις,
που ως γνωστόν έχουν ήδη θεσμοθετηθεί και θα καλύψουν τα σημαντικά κενά
που θα δημιουργηθούν λόγω των μη προσλήψεων (2.000 συνολικά θα είναι οι
αναπληρωτές).
Αν η τρέχουσα χρονιά ολοκληρώνεται με 1.500 επίσημα κενά, μπορεί να φαντασθεί κανείς τι θα συμβεί του χρόνου.
Τα βήματα
Πριν φθάσουμε στο επίδικο, προηγούνται ορισμένες διαδικασίες που θα διαμορφώσουν στο περίπου την εικόνα.
Ένα πρώτο βήμα αφορά την καταγραφή που
έχει ξεκινήσει εδώ και μήνες, μέσα από την οποία θα προκύψουν οι
αναλογίες εκπαιδευτικών μαθητών. Εδώ σημειώνεται ότι μια μικρή εμπλοκή
υπάρχει μεταξύ των πραγματικών θέσεων που δίνονται από τις διευθύνσεις,
ορισμένες από τις οποίες αμφισβητούνται, εξ ου και τα όσα ακούστηκαν
πρόσφατα περί μείωσης των οργανικών θέσεων. Τα ακριβή στοιχεία που να
αποτυπώνουν την πραγματικότητα δεν υπάρχουν ακόμη.
Ένα δεύτερο βήμα αφορά την εικόνα που θα
προκύψει αφού ολοκληρωθεί η διαδικασία των μετατάξεων εκπαιδευτικών από
τη δευτεροβάθμια στην πρωτοβάθμια.
Ένα τρίτο βήμα αφορά τις κανονικές
μεταθέσεις, μέσω της μοριοδότησης από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ για την πρωτοβάθμια
και από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ για τη δευτεροβάθμια.
Η ολοκλήρωση των διαδικασιών θα
προσφέρει την πρώτη εικόνα και δη τις περισσότερο και λιγότερο
ελλειμματικές περιοχές, σε περιφερειακό κυρίως επίπεδο. Πρώτο μέλημα από
κει και πέρα η έμφαση στους κλάδους με ειδικό βάρος, φιλόλογοι,
μαθηματικοί, φυσικοί κ.λπ.
Όταν και τα στοιχεία αυτά αποτυπωθούν,
θα αρχίσει η κρίσιμη επόμενη φάση. Εν αρχή, σύμφωνα με τις πρώτες
σκέψεις, οι εκπαιδευτικοί θα κληθούν να υποβάλουν δηλώσεις σε εθελούσια
βάση. Σε δεύτερο χρόνο θα αρχίσει η υλοποίηση του μέτρου, για το οποίο
τίποτε δεν είναι ακόμη δεδομένο, ήτοι η κρίσιμη παράμετρος των
κριτηρίων. Είναι προφανές ότι τα κριτήρια δεν θα είναι τα ίδια για όλες
τις περιοχές, διαφορετικά θα ισχύσουν για τα αστικά κέντρα, διαφορετικά
για τις πιο απομακρυσμένες περιοχές. Προς το παρόν η προσοχή
επικεντρώνεται στην αποτροπή πλαστών θέσεων, που κρύβονται από τις
περιφερειακές διευθύνσεις.
Πηγή: ΕΠΕΝΔΥΤΗΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου