Η Ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ένωσης Σχ. Συμβούλων (Π.Ε.Σ.Σ) αναφέρει τα εξής:
Με αφορμή τη δημοσιοποίηση της ΥΑ: Φ.351.1/3/19075/Δ1/15-2-2011-ΦΕΚ 247/Β/15-2-2011 «Καθορισμός της διαδικασίας υποβολής αιτήσεων των υποψηφίων σχολικών συμβούλων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης» καθώς των προκηρύξεων Φ.351.1/4/21342/Δ1/21-2-2011 «Πλήρωση θέσεων Σχολικών Συμβούλων δημοτικής εκπαίδευσης και προσχολικής αγωγής» και Y-17/21478/Δ2/21-2-2011 «Πλήρωση θέσεων Σχολικών Συμβούλων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης», η ΠΕΣΣ επισημαίνει σε συνέχεια της από 7-02-2011 ανακοίνωσή της, τα ακόλουθα:...
1. Πώς είναι δυνατό να προκηρύσσονται θέσεις στελεχών εκπαίδευσης, όταν το .....Υπουργείο έχει ανακοινώσει - από το Δεκέμβριο 2010- ότι προτίθεται να προχωρήσει και ήδη βρίσκεται σε διαδικασία αναδιάρθρωσης της διοικητικής δομής της εκπαίδευσης και επαναπροσδιορισμού αρμοδιοτήτων των στελεχών εκπαίδευσης;
2. Πώς είναι δυνατό να προκηρύσσονται θέσεις Σχολικών Συμβούλων, χωρίς να είναι προσδιορισμένες οι έδρες και η περιοχή ευθύνης για κάθε θέση Συμβούλου;
3. Γιατί δεν αναφέρεται, έστω, αριθμός θέσεων Σχολικών Συμβούλων κατά Περιφερειακή Διεύθυνση; Τι σημαίνει ότι «Η κατανομή σε κάθε ειδικότητα θα γίνει με βάση τις εκπαιδευτικές ανάγκες της κάθε Περιφέρειας Εκπαίδευσης»; Είναι ή δεν είναι συνάρτηση της επιλογής δύο εκ των Περιφερειακών Διευθύνσεων ο αριθμός των διατιθέμενων θέσεων στις οποίες έχουν οι υποψήφιοι δυνατότητα να θέσουν υποψηφιότητα;
4. Γιατί δεν μνημονεύεται επακριβώς το θεσμικό πλαίσιο που αναφέρεται στα καθήκοντα (ο Ν. 2986/2002, ΦΕΚ1340/2002);
5. Γιατί ενώ μνημονεύεται στις υπόψη διατάξεις ο Ν. 1566/1985 αναφέρεται: «Την πλήρωση, με επιλογή, τριακοσίων (300) θέσεων σχολικών συμβούλων Δημοτικής Εκπαίδευσης και εβδομήντα (70) θέσεων σχολικών συμβούλων προσχολικής αγωγής, με θητεία έως 31/7/2015, στις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης» και «Την πλήρωση με επιλογή των παρακάτω τετρακοσίων είκοσι (420) θέσεων Σχολικών Συμβούλων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με θητεία έως 31/7/201» χωρίς να αναφέρεται «…με βαθμό Παρέδρου με θητεία του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου…» αφού ρητά στο Άρθρο 57 του Ν. 1566/1985 αναφέρεται: «Στους σχολικούς συμβούλους απονέμεται, με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, ο βαθμός του παρέδρου με θητεία του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου για τη διάρκεια της θητείας τους και καταβάλλονται οι αντίστοιχες αποδοχές»; Καταργήθηκε το παραπάνω άρθρο και ανατράπηκε το πνεύμα του 1304/82 και δεν το γνωρίζουμε και αν όντως δεν έχει συμβεί κάτι τέτοιο με ποια θέση στη εκπαιδευτική ιεραρχία συναρτάται η θητεία του Σχολικού Συμβούλου; Εάν αυτό δεν έχει ακόμα τακτοποιηθεί διοικητικά τότε πώς μπορεί να γίνει προκήρυξη θέσεων στελεχών, χωρίς ακριβή περιγραφή αρμοδιοτήτων;
6. Για όλους τους παραπάνω λόγους, είχαμε επισημάνει στην προηγούμενη ανακοίνωσή μας ότι, από άποψη ολοκληρωμένης και συνεπούς εκπαιδευτικής πολιτικής και όχι μόνο, δεν είναι δυνατό να προχωρήσει το Υπουργείο Παιδείας Δ.Β.Μ.Θ. σε προκήρυξη των σχετικών θέσεων αλλά και ότι, αν το πράξει, η προκήρυξη αυτή θα πάσχει τυπικά, με ότι αυτό συνεπάγεται.
7. Εκτός, όμως, από τα τυπικά προβλήματα, η συγκεκριμένη προκήρυξη δημιουργεί μια σειρά ερωτημάτων, καθώς προκύπτουν σύνθετα λειτουργικά προβλήματα, τα οποία μπορεί να δημιουργήσουν θέματα στην όλη διαδικασία.
8. Τέλος, το καινοφανές: Τέλος, εντελώς απρόσμενα, η προκήρυξη απαιτεί υποβολή του συγγραφικού έργου για πρώτη φορά αποκλειστικά σε ψηφιακή μορφή, ενώ κάτι τέτοιο δεν προβλέπεται ρητά στον νόμο. Σημειώνουμε, επιπλέον, ότι αυτό δεν είναι εφικτό να συμβεί. Τα βιβλία εκδίδονται από εκδοτικούς οίκους, που δεν παραχωρούν στους συγγραφείς τη ψηφιακή τους μορφή (λόγοι πνευματικών δικαιωμάτων), όταν και αν αυτή υπάρχει, ενώ η μερική ή ολική αντιγραφή τους με οποιοδήποτε μέσο απαγορεύεται. Ακόμα δε και στην περίπτωση που κάτι τέτοιο επιτραπεί, η ανάλογη διαδικασία είναι χρονοβόρα και μάλιστα απαράδεκτα υψηλού κόστους για τις παρούσες οικονομικές συνθήκες του κλάδου των εκπαιδευτικών και επιπλέον για τα παλιά βιβλία επισφαλής.
9. Προτείνουμε, λοιπόν, το τεράστιο αυτό πρόβλημα που δημιουργείται στους υποψηφίους να αντιμετωπιστεί με την παροχή δυνατότητας να καταθέσουν το συγγραφικό τους έργο σε όποια μορφή δύνανται και επιθυμούν (έντυπη, ψηφιακή ή μικτή). Εξάλλου, ανάλογη πρακτική ακολουθείται και σύμφωνα με την Α.Π. Φ 122.1./31/17325/Β2/10-02-2011 του Υπουργείου Παιδείας.
10. Κλείνοντας, εκφράζουμε τη λύπη μας για την προχειρότητα και τη βιασύνη με την οποία εκδόθηκε η προκήρυξη επιλογής των σχολικών συμβούλων, περιλαμβάνοντας, μεταξύ άλλων, αυθαίρετη και λανθασμένη ερμηνεία του ισχύοντος νόμου, χωρίς τον καθορισμό όλων των απαιτούμενων παραμέτρων, χωρίς να προκηρυχθούν διαδικασίες επιλογής για την ειδική αγωγή και παρά τις διαβεβαιώσεις που δόθηκαν στην Ένωση από την ηγεσία του Υπουργείου.
11. Τέλος, εκφράζουμε την απογοήτευσή μας για τον τρόπο με το οποίο διαχρονικά η Ελληνική Πολιτεία, δια των ηγεσιών του Υπουργείου Παιδείας, αντιμετώπισε το θεσμό του Σχολικού Συμβούλου. Ένα θεσμό, ο οποίος γεννήθηκε από τα σπλάχνα της εκπαιδευτικής κοινότητας και στον οποίο εναποτέθηκαν ελπίδες για την ποιοτική αναβάθμιση της Εκπαίδευσης.
Με αφορμή τη δημοσιοποίηση της ΥΑ: Φ.351.1/3/19075/Δ1/15-2-2011-ΦΕΚ 247/Β/15-2-2011 «Καθορισμός της διαδικασίας υποβολής αιτήσεων των υποψηφίων σχολικών συμβούλων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης» καθώς των προκηρύξεων Φ.351.1/4/21342/Δ1/21-2-2011 «Πλήρωση θέσεων Σχολικών Συμβούλων δημοτικής εκπαίδευσης και προσχολικής αγωγής» και Y-17/21478/Δ2/21-2-2011 «Πλήρωση θέσεων Σχολικών Συμβούλων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης», η ΠΕΣΣ επισημαίνει σε συνέχεια της από 7-02-2011 ανακοίνωσή της, τα ακόλουθα:...
1. Πώς είναι δυνατό να προκηρύσσονται θέσεις στελεχών εκπαίδευσης, όταν το .....Υπουργείο έχει ανακοινώσει - από το Δεκέμβριο 2010- ότι προτίθεται να προχωρήσει και ήδη βρίσκεται σε διαδικασία αναδιάρθρωσης της διοικητικής δομής της εκπαίδευσης και επαναπροσδιορισμού αρμοδιοτήτων των στελεχών εκπαίδευσης;
2. Πώς είναι δυνατό να προκηρύσσονται θέσεις Σχολικών Συμβούλων, χωρίς να είναι προσδιορισμένες οι έδρες και η περιοχή ευθύνης για κάθε θέση Συμβούλου;
3. Γιατί δεν αναφέρεται, έστω, αριθμός θέσεων Σχολικών Συμβούλων κατά Περιφερειακή Διεύθυνση; Τι σημαίνει ότι «Η κατανομή σε κάθε ειδικότητα θα γίνει με βάση τις εκπαιδευτικές ανάγκες της κάθε Περιφέρειας Εκπαίδευσης»; Είναι ή δεν είναι συνάρτηση της επιλογής δύο εκ των Περιφερειακών Διευθύνσεων ο αριθμός των διατιθέμενων θέσεων στις οποίες έχουν οι υποψήφιοι δυνατότητα να θέσουν υποψηφιότητα;
4. Γιατί δεν μνημονεύεται επακριβώς το θεσμικό πλαίσιο που αναφέρεται στα καθήκοντα (ο Ν. 2986/2002, ΦΕΚ1340/2002);
5. Γιατί ενώ μνημονεύεται στις υπόψη διατάξεις ο Ν. 1566/1985 αναφέρεται: «Την πλήρωση, με επιλογή, τριακοσίων (300) θέσεων σχολικών συμβούλων Δημοτικής Εκπαίδευσης και εβδομήντα (70) θέσεων σχολικών συμβούλων προσχολικής αγωγής, με θητεία έως 31/7/2015, στις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης» και «Την πλήρωση με επιλογή των παρακάτω τετρακοσίων είκοσι (420) θέσεων Σχολικών Συμβούλων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με θητεία έως 31/7/201» χωρίς να αναφέρεται «…με βαθμό Παρέδρου με θητεία του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου…» αφού ρητά στο Άρθρο 57 του Ν. 1566/1985 αναφέρεται: «Στους σχολικούς συμβούλους απονέμεται, με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, ο βαθμός του παρέδρου με θητεία του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου για τη διάρκεια της θητείας τους και καταβάλλονται οι αντίστοιχες αποδοχές»; Καταργήθηκε το παραπάνω άρθρο και ανατράπηκε το πνεύμα του 1304/82 και δεν το γνωρίζουμε και αν όντως δεν έχει συμβεί κάτι τέτοιο με ποια θέση στη εκπαιδευτική ιεραρχία συναρτάται η θητεία του Σχολικού Συμβούλου; Εάν αυτό δεν έχει ακόμα τακτοποιηθεί διοικητικά τότε πώς μπορεί να γίνει προκήρυξη θέσεων στελεχών, χωρίς ακριβή περιγραφή αρμοδιοτήτων;
6. Για όλους τους παραπάνω λόγους, είχαμε επισημάνει στην προηγούμενη ανακοίνωσή μας ότι, από άποψη ολοκληρωμένης και συνεπούς εκπαιδευτικής πολιτικής και όχι μόνο, δεν είναι δυνατό να προχωρήσει το Υπουργείο Παιδείας Δ.Β.Μ.Θ. σε προκήρυξη των σχετικών θέσεων αλλά και ότι, αν το πράξει, η προκήρυξη αυτή θα πάσχει τυπικά, με ότι αυτό συνεπάγεται.
7. Εκτός, όμως, από τα τυπικά προβλήματα, η συγκεκριμένη προκήρυξη δημιουργεί μια σειρά ερωτημάτων, καθώς προκύπτουν σύνθετα λειτουργικά προβλήματα, τα οποία μπορεί να δημιουργήσουν θέματα στην όλη διαδικασία.
8. Τέλος, το καινοφανές: Τέλος, εντελώς απρόσμενα, η προκήρυξη απαιτεί υποβολή του συγγραφικού έργου για πρώτη φορά αποκλειστικά σε ψηφιακή μορφή, ενώ κάτι τέτοιο δεν προβλέπεται ρητά στον νόμο. Σημειώνουμε, επιπλέον, ότι αυτό δεν είναι εφικτό να συμβεί. Τα βιβλία εκδίδονται από εκδοτικούς οίκους, που δεν παραχωρούν στους συγγραφείς τη ψηφιακή τους μορφή (λόγοι πνευματικών δικαιωμάτων), όταν και αν αυτή υπάρχει, ενώ η μερική ή ολική αντιγραφή τους με οποιοδήποτε μέσο απαγορεύεται. Ακόμα δε και στην περίπτωση που κάτι τέτοιο επιτραπεί, η ανάλογη διαδικασία είναι χρονοβόρα και μάλιστα απαράδεκτα υψηλού κόστους για τις παρούσες οικονομικές συνθήκες του κλάδου των εκπαιδευτικών και επιπλέον για τα παλιά βιβλία επισφαλής.
9. Προτείνουμε, λοιπόν, το τεράστιο αυτό πρόβλημα που δημιουργείται στους υποψηφίους να αντιμετωπιστεί με την παροχή δυνατότητας να καταθέσουν το συγγραφικό τους έργο σε όποια μορφή δύνανται και επιθυμούν (έντυπη, ψηφιακή ή μικτή). Εξάλλου, ανάλογη πρακτική ακολουθείται και σύμφωνα με την Α.Π. Φ 122.1./31/17325/Β2/10-02-2011 του Υπουργείου Παιδείας.
10. Κλείνοντας, εκφράζουμε τη λύπη μας για την προχειρότητα και τη βιασύνη με την οποία εκδόθηκε η προκήρυξη επιλογής των σχολικών συμβούλων, περιλαμβάνοντας, μεταξύ άλλων, αυθαίρετη και λανθασμένη ερμηνεία του ισχύοντος νόμου, χωρίς τον καθορισμό όλων των απαιτούμενων παραμέτρων, χωρίς να προκηρυχθούν διαδικασίες επιλογής για την ειδική αγωγή και παρά τις διαβεβαιώσεις που δόθηκαν στην Ένωση από την ηγεσία του Υπουργείου.
11. Τέλος, εκφράζουμε την απογοήτευσή μας για τον τρόπο με το οποίο διαχρονικά η Ελληνική Πολιτεία, δια των ηγεσιών του Υπουργείου Παιδείας, αντιμετώπισε το θεσμό του Σχολικού Συμβούλου. Ένα θεσμό, ο οποίος γεννήθηκε από τα σπλάχνα της εκπαιδευτικής κοινότητας και στον οποίο εναποτέθηκαν ελπίδες για την ποιοτική αναβάθμιση της Εκπαίδευσης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου